ترفندهای جذب دنبال کننده در اینستاگرام

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

4 روش جذب دنبال کننده در اینستاگرام

اهمیت شبکه های اجتماعی قابل توصیف نیست. امروزه به قدری این شبکه ها تأثیرگذار هستند که میزان موفقیت در کسب و کار وابسته به جذب مخاطب توسط آن ها می باشد. هدف از این مقاله ارائه روش های جذب دنبال کننده در اینستاگرام می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنم مقاله نحوه بازاریابی در اینستاگرام را مطالعه کنید.

چه افرادی مخاطبان اجتماعی هستند؟

جدا از این که چه پیج شخصی یا بیزنسی دارید، اصولا به کاربرانی که اشتیاق به دنبال کردن مطالب و پست های شما دارند، مخاطب واقعی می گویند. این افراد در اکثر شرایط دارای چند ویژگی و واکنش نسبت به مطالب شما هستند:

  • سعی در بازدید و لایک (view and like)
  • کامنت گذاری و تعامل (Comment)
  • اشتراک گذاری برای دیگران (Share)
  • انتشار پست در پیج خودشان (Repost)

سوالی که پیش میاد این است که چه ترفندی برای جذب مخاطب وجود دارد؟ آیا می توان به قطعیت راه حلی برای افزایش بازدید مطرح کرد؟ بطور خلاصه چند راهکار تجربی افزایش مخاطب شامل موارد زیر می باشند (ترفندهای کلی بر پایه تجربه کاربری):

  • محتوای کامل
  • استفاده از هشتگ
  • پر کردن تمام فیلدهای ثبت نام و بیوگرافی
  • تعامل با دیگران (پاسخ به سوالات و …)
  • فعالیت داشتن

راهکارهای فوق پایه علمی ندارند ولی به نظر می رسد اعمال آن ها موجب افزایش مخاطب شود. یا حداقل در جستجوها بیشتر نمایش داشته باشد. اما تحقیقاتی انجام گردیده است که اساس علمی دارند و نتایج آن ها به شدت پیشنهاد می گردد. بنابراین در ادامه 4 ترفند جذب دنبال کننده را مورد بررسی قرار می دهیم.

انتشار مطالب شخصی یا غیر شخصی:

اگر مطلبی شخصی بیان کنید احتمالا با کاهش مخاطب مواجه خواهید شد. تحقیقات نشان داده است که حدود 20 درصد کاربران مطالب مفید منتشر می کنند و 80 درصد بقیه در مورد زندگی خصوصی خود صحبت می کنند. در حقیقت در این پژوهش ثابت شد که دنبال کنندگان دسته اول 2 برابر دسته دوم خواهند بود. بر اساس مطالعات 53 درصد پست های پرمحتوا در گروه اول و 48 درصد پست های بدون محتوا در گروه دوم قرار می گیرند.

محققان پست های ارسالی کاربران را در شبکه‌های اجتماعی به 9 دسته‌ی تقسیم می‌کنند. به عبارت دیگر هر مطلبی که منتشر می شود از لحاظ درون مایه در این 9 گروه قرار می گیرند. در جدول پایین گروه ها را مشاهده کنید:

شماره گروهنوع پستنمونه جملات
1انتشار مطالب مفیدترفندهای جذب فالور در شبکه های اجتماعی
2من همین الانیهویی در کافه با یک لیوان قهوه!
3اظهار نظر و نارضایتیامیدوارم تلگرام رفع فیلتر بشه
4صحبت‌های متفرقهکاش همیشه هوا بارانی بود
5تبلیغات شخصیاین پست را به هیچ عنوان از دست ندهید
6سؤال از دنبال‌کنندگانپست های منو دوست داری؟ خوبه؟
7جلب توجهبلاخره پس از چند روز دوری دوباره برگشتم!
8مسائل شخصییکی از دوستان یک بسته هدیه ارسال کردند. با تشکر از بهترین فالورها
9مسائل مربوط به دیگراندوست گلم تولدت مبارک. فالو شود

 

پیشنهاد اول: انتشار مطالب مفید نسبت به مطالب شخصی و خصوصی مخاطب بیشتری به همراه دارد.

معرفی خود به عنوان منبع معتبر:

بعضی پیج ها در بیوگرافی و یا در محتوای ارسال شده خود از صفاتی مانند”مهندس”، “دکتر”، “متخصص”، “عضو هیئت علمی” و غیره استفاده می کنند. نشان دادن این که دارای این نوع صفات و مهارت برای مخاطبان هستید، یک حس اعتماد در ذهن آن ها نسبت به شما ایجاد می کند. نام بردن از خود با عنوان یک منبع معتبر باعث افزایش دنبال‌کنندگان می شود. تحقیقات نشان می دهد که مقام رسمی، سلبریتی، دکتر، مهندس و غیره، اثر بیشتری بر روی مخاطبان می گذارند.

پیشنهاد دوم: هر مهارتی دارید می توانید صفت و ویژگی به خود اختصاص دهید. پس در بیوگرافی و انتشار مطالب خود از صفت استفاده کنید.

عدم انتشار مطالب متعدد:

اشتباهی رایج در پست گذاری که معمولا موجب کاهش مخاطبان می شود، ارسال پست های زیاد در بازه زمانی کوتاه (مخصوصا اگر این مطالب در مورد زندگی خصوصی شخص باشد) خواهد بود. نتایج این قسمت نشان می دهد که حتی مفیدترین مطالب، اگر بیش از حد ارسال شوند چیزی جز نارضایتی و از دست رفتن مخاطبان قبلی را ندارد.

پیشنهاد سوم: بیش از حد پست ارسال نکنید. حتی اگر محتوای پست قوی باشد.

انتظار مخاطبان از شما:

اگر کسب و کار شما حالت برند، تخفیف، پیشنهاد ویژه، خرید ویژه، دانلود رایگان، ارائه محصولات جدید، را دارد شانس بزرگی در موفقیت دارید. این مورد “انتظار مخاطبان از شما” در پیج های شخصی استفاده نمی شود (چون پیج شخصی معمولا محصول یا خدماتی ارائه نمی دهد). یک موسسه تحقیقاتی نشان می دهد که اگر برند هستید کاربران نسبت به شما بازخورد های زیر را دارند:

ردیفبازخورددرصد انتخاب
1علاقه به برند (اهمیت برند شدن)55
2استفاده از تخفیف، پیشنهاد ویژه، دانلود رایگان52
3بررسی اخبار مربوط به برند51
4آشنایی با خدمات و محصولات44
5مشتری هدفمند38
6شرکت در رقابت‌ها38
7ارسال محتوای جذا و سرگرم کننده34
8دریافت هدایای رایگان33
9دسترسی به محتوای اختصاصی30
10ارائه‌ی بازخورد به برندها27

 

پیشنهاد چهارم: اگر برند هستید، در نظر داشته باشید 55 درصد افراد علاقه به برند شما را ترجیح می دهند و 52 درصد استفاده از پیشنهادات و تخفیفات. و فقط 34 درصد آن ها محتوای جذاب مربوط به برند شما را دنبال می کنند.

جمع بندی:

 در این مقاله به بررسی روش های جذب دنبال کننده در اینستاگرام پرداختیم. در کل هیچ روش طلایی برای افزایش دنبال کنندگان وجود ندارد. تمام راهکارهای مذکور موجب کمک به گسترش آن می شود. علاوه بر این چند موردی که بالا بیان کردیم فعالیت مداوم (به مقداری که در آیتم “عدم انتشار مطالب متعدد” گفتیم) و مثبت اندیشی (ارسال مطالب و تعامل با دیگران با روحیه مثبت و خوش) باعث اهمیت و وقت شناسی شما در شبکه های اجتماعی و به تبع آن افزایش دنبال کنندگان شما خواهد شد.

گروه طراحی سایت راژور خدمات و راه حل هایی جهت افزایش”بازدید و دنبال کننده اینستاگرام” به شما ارائه خواهند داد با مشاوران ما تماس بگیرید.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar