نکات اساسی در سال ۲۰۱۹ برای بهبود طراحی سایت شما

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

حتما می دانید که تنها ۵ الی ۸ ثانیه زمان لازم دارید که کاربر سایت را، جذب خود کنید و به سمتی پیش ببرید که شما را به رقیبانتان ترجیح دهند. در این فرآیند شما باید خود را به جای کاربر بگذارید و ببینید آیا طراحی سایتتان آن گونه پیش رفته است که کاربر را در سایت نگه دارد؟ آیا کاربر می تواند به راحتی هر آنچه می خواهد را در سایت شما بیابد و به خواست خود برسد؟ و یا اینکه شما نیاز به بهبود طراحی سایت خود دارید.

اگر پاسخ شما “نه” می باشد، وقت آن است که به نحوه طراحی و بهینه سازی وب سایت خود نگاهی جدی بیندازید و برای بهبود ساییتان قدمی جدی بردارید. در ادامه می خواهیم شما را با نکات مهم سال ۲۰۱۹ برای بهبود طراحی سایت آشنا کنیم. ما را دنبال کنید.

برای خود برنامه یا استراتژی ترسیم کنید

بهتر است به این زودی ها طراحی وب سایت خود را شروع نکنید. برای اطمینان از اینکه وب سایت شما به طور موثری نیاز بازدید کنندگان شما را برآورده می کند، باید از اولین باری که به وب سایت شما مراجعه می کنند تا لحظه تبدیل شدن به مشتری، مسیر کاربر خود را تعیین نمایید.

در واقع شما باید به این سوالات پاسخ دهید. آنها چه صفحاتی را مشاهده می کنند؟ چه مطالبی را می خوانند؟ به چه چیزی علاقه دارند؟ شما باید چه برنامه هایی را برای جذب آنها ارائه می دهید؟ دانستن این امر به شما در طراحی سایتی کمک می کند که می توانید با کمک آن برای نگهداشتن کاربر، اقدام کنید.

اکنون باید شما وب سایت خود را برای مرحله بعدی طراحی کنید، نه مرحله نهایی. در این بخش شما باید تلاش کنید یک به یک به سوالات بالا پاسخ دهید. توجه داشته باشید که شما باید تمام اطلاعات قبلی خود از مشتریان را به کار ببندید و سعی کنید اطلاعات جدیدی را نیز به اطلاعات قبلی خود بیافزایید و از داده های موجود برای ترسیم استراتژی خود استفاده نمایید. این مسیر کمک می کند شما بتوانید کاربران سایت را در سریع ترین زمان ممکن به یک مشتری تبدیل کرده و کسب و کار خود را به بهترین شکل به کاربر نشان دهید و برندینگ خود را انجام دهید.

برای حذف موارد زیر قدم بردارید

عناصر خاصی در وب سایت شما قصد دارند ارزش پیامی را که می خواهید منتقل کنید، از بین ببرد. انیمیشن های پیچیده، محتواهای طولانی، تصاویر وب سایت های دیگر و… نمونه هایی از موارد گفته شده هستند.

به شبکه های اجتماعی توجه کنید

اگر وب سایت شما در حال حاضر فاقد گزینه اشتراک اجتماعی است، باید بگوییم شما دریافت ترافیک از سمت رسانه های اجتماعی را از دست داده اید.

گزینه های اشتراک گذاری اجتماعی گزینه های نسبتا کوچکی هستند که در قسمت بالا یا پایین پست های وبلاگ قرار دارند. آنها حاوی نمادهای وب سایت های مختلف رسانه های اجتماعی بوده و به شما امکان می دهند صفحه مورد نظر خود را مستقیماً در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این گزینه ها سبب می شوند کاربران برای به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی ترغیب شوند و خود برای تبلیغ کسب و کار شما قدم بردارند. یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی در حال حاضر اینستاگرام می باشد.اگر از اهمیت آن بی خبر هستید پیشنهاد میکنیم حتما مطلب تاثیر و اهمیت اینستاگرام در کسب و کار شما چیست را مطالعه بفرمایید

اهمیت صفحه نحوه ارتباط کاربر با شما

وقتی بازدید کنندگان وارد سایت شما می شوند، آیا می دانند که چه کاری باید انجام دهند؟ آیا آنها می دانند برای ارتباط با شما از کدام بخش میبایست اقدام نمایند؟

گزینه تماس با ما یکی از عناصر بسیار مهمی است که به بهبود طراحی سایت شما و کاربر کمک می کند تا با شما ارتباط برقرار سازد. در حالی که بسیاری از ما این را می دانیم، ناتوانی در استفاده دقیق از آن برای راهنمایی کاربران گاه مشکلات بسیاری ایجاد می کند.

اکنون باید به این سوال پاسخ دهید، آیا در اکثر صفحات حتی بخش مقالات وبلاگ، کاربر می تواند به راحتی شما را پیدا کند و با شما ارتباط بگیرد؟ اگر پاسخ شما منفی است باید بگوییم نوبت به بهبود طراحی سایت خود رسیده است. همچنین اگر هنوز سایت خود را طراحی نکرده اید باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا کاربران بتوانند در سریعترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار کرده و به مشتریان شما تبدیل شوند.

از تصاویر مناسب استفاده کنید

هر تصویری با نوع پیامی که می خواهید مخاطبان خود منتقل کنید، همسو نیست. این نکته که هر وب سایت به تعدادی تصاویر نیاز دارد، دلیل نمی شود شما در طراحی سایت و گذاشتن محتوای با کیفیت در سایت، از هر عکسی استفاده کنید.

استفاده آسان برای کاربر

یکی از نکته های بسیار مهم هنگام طراحی سایت این است که سایت را به گونه ای طراحی کنید تا کاربر بتواند به راحتی مسیر هدف خود را طی کنند. در واقع کاربران باید بتوانند به راحتی به خواست خود برسند و با چند کلیک خرید خود را انجام داده یا تمام و کمال با خدماتتان آشنا شوند.

اگر کاربران نتوانند آنچه را که می خواهند پیدا کنند، هیچ دلیلی برای ماندن در سایت شما ندارند. در عوض، آنها به سراغ سایت هایی می روند که در آنها رابط کاربری و تجربه کاربری بهتری را دریافت می کنند.

دسترسی آسان

هنگام بهبود طراحی سایت باید به این نکته توجه داشته باشید که هر کاربر در هر صفحه ای که قرار دارد، بتواند به راحتی و تنها با یک کلیک خود را به صفحه اصلی سایت برساند. همچنین علاوه بر صفحه اصلی شما باید بتوانید به مواردی که نیاز کاربر را بیش از پیش در بر می گیرد، توجه داشته و آنها را در دسترس قرار دهید. لیست برخی از عناصر مهم تر موجود در سایت شامل موارد زیر است:

معرفی ویدئویی
معرفی خدمات
مشخصات محصول
درباره ما
توصیفات
داستانهای موفقیت
موارد مرتبط با کسب و کار
منابع
و…
بهینه سازی موبایل
بهینه سازی سایت خود را در طراحی سایت ریسپانسیو جدی بگیرید.

در واقع لازم است سایت خود را متناسب با نیازها و خواسته های بازدید کنندگان خود طراحی کنید. ممکن است بخواهید از خود بپرسید، چرا کسی به سایت من از طریق تلفن همراه دسترسی پیدا می کند؟ آنها به دنبال چه چیزهایی می گردند؟ آیا تجربه من در حال حاضر به آنها اجازه می دهد خواست هایشان را به راحتی پیش ببرند؟

اگر وب سایت خود را برای موبایل بهینه نکرده اید، بهتر است سری به سایت رقبای خود بزنید تا متوجه شوید آنها برای بهبود طراحی سایت خود چه کارهایی انجام داده اند.

یک سایت قابل رویت طراحی کنید

اگر می خواهید یک حضور آنلاین قابل توجه داشته باشید، باید یک سایتی طراحی کنید که بتواند شما را در سرچ گوگل به کاربران نشان دهد.

این کار با تهیه یک استراتژی سئو سایت شروع می شود که شرایط جستجو را مد نظر قرار داده و مخاطبان شما را در نظر می گیرد. در واقع استراتژی سئو باید شامل ایجاد محتوای متناسب با نیاز بازدید کنندگان وب سایت شما باشد. فیلم ها، مقالات وبلاگ و کتاب های الکترونیکی چند نمونه از مطالبی هستند که می توانند این کار را انجام دهند.

مطمئن شوید این کار خیلی دور از ذهن نیست. ابتدا کلمات کلیدی مناسب را که مخاطب شما در جستجوی آن است، مشخص کنید تا بتوانید کاربران را به سمت سایت خود راهنمایی نمایید.

عملکرد خود را مدام بررسی کنید

ارزیابی مسیرها، اینکه کاربران چه چیزی می پسندند و کدام بخش را بیشتر کلیک می کنند، ویژگیهای مهمی هستند که می توانند نشان دهند که آیا صفحات شما آن گونه که باید طراحی شده اند یا خیر. همواره خواست کاربر را در نظر بگیرید و همواره توجه داشته باشید که کاربران کدام یک از محتواها، محصولات و یا خدمات شما را می پسندند. در این شرایط شما می توانید بیش از پیش بر روی استراتژی خود تمرکز کنید و بر اساس خواست کاربران مسیر خود را تعیین نمایید.

 

خطاهای ۴۰۴ را شناسایی کنید

بسته به اندازه وب سایت شما یا مدت زمان قدمت آن، ممکن است در بخش های گوناگون چند صفحه یا پیوند داشته باشید که کار نمی کنند. مهمتر از همه اینها، بازدید کنندگان شما آنها را می بینند اما هرگز به شما اطلاع نمی دهند و این امر می تواند از اعتبار شما بکاهد.

 

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar