نحوه استفاده از محتوای ویروسی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

محتوای ویرال (Viral)

حتماً برای شما هم پیش آمده که مطلبی را در یک شبکه اجتماعی و یا وبسایتی مشاهده نموده و برای دیگران فرستاده اید. با این کار یک اتفاق مهم افتاده است. شما کمک کرده‌اید که تولیدکننده محتوا به مخاطبین دسترسی پیدا کند (مثلا دوست شما) که به صورت مستقیم به آن ها دسترسی نداشته است. اگر دیگران نیز به همین روال عمل کنند و مطالب را برای دوستان خود ارسال کنند، طی مدت کوتاهی مخاطبان پیام به شکل تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و کسی که مخاطبان دست اولش، چند نفر بیشتر نبوده‌اند، حال به هزار نفر تبدیل خواهد شد. این وضعیت، بسیار شبیه شیوع یک بیماری است (البته نه با بار معنایی منفی): چند نفر به یک ویروس مبتلا می‌شوند و در تعامل با دیگران، این ویروس را به آن‌ها هم منتقل می‌کنند. در این مقاله اصول محتواگذاری وایرال را بیان می کنیم.

بعضی اطلاعاتی که در فضای اینترنت منتشر می شود سرعت پخش و گسترش یافتن آن زیاد است. به این محتواها اصطلاحا محتوای وایرال و یا ویروسی (Viral) گفته می شود. این محتوا معمولا بازدید زیادی در زمان کمی را دارند و کاربرانی که با این نوع محتوا در ارتباط اند، آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک می‌گذارند. به عبارت دیگر محتواهایی (معمولا سرگرم کننده) که جذابیت خاصی دارند و مخاطب را برای اشتراک گذاری و بازدید ترغیب می کنند وایرالی هستند.

اگر یک شخص به ویروسی مبتلا شود و با سایر افراد تعامل داشته باشد، به سرعت آن افراد به ویروس مبتلا خواهند شد. در واقع محتواهای ارزشمند در شبکه‌های اجتماعی، از یک کاربر به کاربر دیگر به اشتراک گذاشته می‌شوند و به سرعت در اینترنت پخش می‌شود.

نحوه صحیح تولید محتوای وایرال

بسیاری از بازاریابان تمایل دارند که محتوایی در وب سایت خود قرار دهند که به اشتراک گذاشته شده و در مدت کوتاهی به محتوای ویروسی تبدیل شود. در نتیجه، می‌توان گفت که تولید محتوا از نوع وایرال کار بسیار مشکلی است و به دقت زیادی نیاز دارد به خصوص زمانی که فرد برای مدتی کمی است که کار تولید محتوا را آغاز کرده است. به عنوان مثال، زمانی که فرد برای تولید محتوای ویدئویی تلاش می‌کند باید مهارت ویرایش ویدئو را نیز داشته باشد تا بتواند محتوایی با ارزش تولید کند.

محتوا باید ارزش اشتراک گذاری را داشته باشد در این صورت باید به نیازهای مبهم کاربران به طور واضحی پاسخ دهد یا در بهبود روند تحقیقات فرد تاثیرگزار باشد. تنها در این شرایط است که این محتوا توسط افراد به اشتراک گذاشته شده و به عنوان یک محتوای ویارال در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها شناخته می‌شود.

روش های تولید محتوای ویروسی

  • هدف از تولید محتوای ویروسی

در ابتدا باید بدانید که با چه هدفی می‌خواهید محتوای وایرال تولید کنید. اهداف افراد برای تولید محتوای ویروسی می‌تواند متفاوت باشد. برخی از افراد فقط به منظور افزایش ترافیک سایت خود و در نتیجه آن، افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت محتوای ویروسی تولید می‌کنند. برخی دیگر نیز ممکن است با هدف افزایش رتبه در موتورهای جستجو به تولید محتوای ویروسی بپردازند.

  • مشخص کردن سایت هایی با محتوای وایرال

با تعیین هدف، نوع داده موردنظر شما برای تولید محتوای ویروسی مشخص می‌شود. به عنوان مثال، در صورتی که می‌خواهید با هدف جذب مشتری بیشتر و یا توسعه کسب و کار خود تولید محتوای ویرال انجام دهید، باید وب سایت‌هایی که این نوع محتوای ویروسی را تولید می‌کنند شناسایی کرده و داده‌های مورد نظر خود را از آن وب سایت‌ها و سایر منابع معتبر تهیه کنید.

در این مرحله بررسی کردن ایده‌های سایر افرادی که به محتوای وایرال می‌پردازند. در این جهت، شما باید سایت‌هایی که محتوای ویروسی تولید می‌کنند را بررسی کرده و ایده‌های موردنظر خود را برای بازدیدکنندگان و خوانندگان سایت خود سفارشی سازی کنید.

  • تهیه اطلاعات ارزشمند

برای تولید یک محتوای وایرال، باید برای جمع آوری داده‌های مورد نیاز برنامه ریزی کنید. در اینصورت، باید یک استراتژی مستند تهیه کنید تا بهتر بتوانید به جمع آوری داده‌های ارزشمند و در نهایت تولید محتوای ارزشمند بپردازید. هدف برنامه ریزی شما باید روی افزایش بازدیدکنندگان و جریان ثابت آنها و همچنین انتشار در سایت‌ها و اشتراک گذاری در شبکه‌های مفید اجتماعی، متمرکز باشد و در این صورت، برنامه ریزی شما باید تمام این اهداف را تضمین کند.

  • برانگیخته کردن ذهن مخاطبان

در اغلب موارد، محتواهایی که منجر به برانگیخته شدن احساسات مخاطب و واکنش عاطفی آن‌ها شود، ارزشمندتر هستند و در زمان کوتاهی به محتوای وایرال تبدیل می‌ شوند. محتوایی که تولید می‌کنید، باید در نظر مخاطب ارزش داشته باشد تا آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

در این صورت، باید هنگام نوشتن محتوای ویروسی این نکته را مد نظر قرار دهید که زمانی که مخاطب محتوای شما را می‌خواند چه حسی به او منتقل می‌شود. در نتیجه، در تولید محتوای ویروسی باید تأثیر محتوا در زندگی افراد را به آن ها نشان دهید.

یکی از مهمترین اقدامات به چالش کشیدن باورهای غلط است. ثابت کنید که این باورها صحیح نیستند، و در نتیجه در محتوای خود راهکاری برای صحیح نشان دادن این باورها باشد.

  • همراه بودن محتوای وایرال با پیام مثبت

محتواهایی که باعث برانگیخته شدن احساسات مثبت مخاطب می‌شوند بیشتر روی مخاطب تأثیر می‌گذارد. در این رابطه مطالعات نشان داده است که محتواهایی نشان دهنده موضوعات عجیب، سرگرم کننده و یا خنده دار هستند، بیشتر از سایر محتواها به اشتراک گذاشته شده‌اند. به همین علت، شما باید سعی کنید که به منظور تولید محتوای ویروسی، روی احساسات مثبت مخاطب تاثیر بگذارید.

محتوای ویرال باید شامل پیام مثبت باشد.

نتیجه گیری

سعی شود به بهترین روش تولید محتوای ویروسی انجام شود و شایعه پردازی نداشته باشد. همچنین در رابطه با محتواهای وایرال این را نکته را به یاد داشته باشید که تولید آن کار آسانی نیست و شاید زمان زیادی تولید یک محتوای ارزشمند زمان ببرد تا در نهایت بتواند در نظر مخاطبان به عنوان یک محتوای ویروسی شناخته شده و در سایت‌ها مختلف منتشر شود. با تولید محتوای ویروسی برای وقت مخاطب خود ارزش قائل می‌شوید و در برابر، نتیجه آن را نیز در مدت زمان کوتاهی مشاهده می‌کنید.

گروه طراحی سایت راژور راهکارهای ویژه ای در مورد”نحوه استفاده از محتوای ویروسی” به شما ارائه خواهند داد با مشاوران ما تماس بگیرید.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar