موتورهای جستجوگر چه اهمیتی دارند؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

داشتن بازدیدکننده و کاربر برای موفقیت یک وب‌سایت امروزه و در تجارت الکترونیک یک امر ضروری است. مهم نیست که یک وب‌سایت چه خدماتی ارائه می‌دهد و چه کالایی را می‌فروشد

طراحان و مدیران وب سایت‌ها می دانند که فقط داشتن وب سایت عاملی برای بازدید یک سایت نیست بلکه باید تلاش‌هایی در جذب کاربران انجام داد کاربران فقط به دنبال رفع نیازهای خود هستند و به هر قیمتی یک وب سایت را مشاهده نمی‌کنند. اکثر ما بیشتر اوقات از طریق موتورهای جستجوگر در دنیای اینترنت به دنبال نیازهای خود هستیم طبق آمار حدود هشتاد درصد کاربران از موتورهای جستجو برای یافتن وب سایت‌ها استفاده می کنند. همچنین پنجاه و هفت درصد کاربران اینترنت، روزانه جستجو می‌کنند که چهل و شش درصد آن برای یافتن کالا و خدمات است.

طبق آمار موتورهای جستجوگر مهم‌ترین ابزاری هستند که کاربران به کمک آنها کالا یا خدمات مورد نیاز خود را پیدا می کنند. اما نکته مهم این است که تنها رده‌های بالای نتایج جستجو مورد توجه کاربران اینترنت قرار دارد و آنها به وب سایت‌های نمایش داده شده در این رتبه‌ها مراجعه می کنند.

با توجه به مطالب گفته شده و طبق آمار کسب ده رتبه اول موتور جستجو بسیار برای یک وب سایت حائز اهمیت است زیرا هفتاد درصد کاربران اینترنت هنگام جستجو یکی از سه سایت اول نتایج موتورهای جستجو را کلیک می کنند و فقط هفت درصد آنها وب سایت­های رتبه بیست به بعد را مشاهده می کنند و نکته جالب­تر اینکه هشتاد و پنج درصد کاربران اینترنت اگر در برای جستجوی خود در بیست نتیجه اول به جوابی نرسند از کلید واژه‌ی دیگری استفاده می کنند.

در بین کاربران اینترنت سی درصد این باور را دارند که وب سایتی که در ابتدای نتایج جستجو نمایش داده می شود در موضوع جستجو شده از سایر رقبای خود بهتر و مطالب و خدمات آن کامل تر است. با توجه به آمارهای گفته شده اهمیت کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجوگر بیشتر مشخص می‌شود و نکته­ مهمی که باید مدنظر مدیران و طراحان وب سایت­ها باشد این است که سایت­هایی‌که در رتبه‌های بالا موتورهای جستجو نیستند تعداد قابل توجهی از کاربران خود را از دست می دهند. یک وب سایت امکان دارد بینندگان فراوانی داشته باشد اما گروه مخاطب وب سـایت اسـت کـه مـوفـقـیت سـایـت را رقـم مـی زنـد و آنـها از یـک سـایت چـیزی بـیشـتر از اطلاعات رایگان ارایه شده را می خواهند.

با توجه به اهمیت موتورهای جستجو یک وب سایت باید برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده در اصل همان اصول و قواعد سئو را رعایت کند و تلاش کند ضریب نفوذ خود را در موتورهای جستجوگر افزایش دهد. بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو از بهینه­ سازی آن برای مرورگرها مهم تر است زیرا مرورگرها می توانند صفحات یک وب سایت را با وجود بعضی از خطاها به کاربران نمایش دهند اما موتورهای جستجوگر بسیار هوشمندتر عمل می کنند و باید در طراحی سایت برای موتورهای جستجوگر توجه بیشتری داشت و این توجه وب سایت شما را برای کاربران سایت هم قابل استفاده تر و محبوب تر می کند.

بهینه سازی یک وب سـایت انـجام تـرفـندهای خـیلی پـیچـیده نـیست بـلکه در اکـثر اوقـات به کـارگـیری و انـجام تـغییرات کـوچک و سـاده در سـایت می تواند تاثیر زیادی در بالا بردن رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر داشته باشد. در حال حاضر گوگل محبوبترین موتور جستجو می باشد. گوگل‌ بهترین‌ خدمات‌ جستجو را در اختیار کاربران اینترنت ‌قرار می‌دهد. گوگل‌ سایتهای ‌مرتبط ‌را در کمترین ‌زمان ‌پیدا می‌کند. این شرکت در مدت‌کوتاهی‌ پس‌ از شروع ‌به‌ کار موفقیت فراوانی کسب‌ کرد، چون گوگل ‌اولین ‌موتور جستجویی‌ است‌ که ‌از فرمول‌ خاص‌ و جدیدی‌ برای ‌رتبه‌بندی‌ نتایج‌ جستجوی خود بهره برد. با توجه مطالب بیان شده همواره تلاش کنید در طراحی و ساخت وب سایت خود و همچنین بعد از آن با مدیریت درست محتوای ارائه شده و احترام به کـاربـران و رعـایت اصـول سـئو در نـتایج مـوتـورهـای جـستجـو در رده هـای بالا قرار داشته باشید.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar