مقایسه سئو و تبلیغات گوگل

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

مقایسه سئو و تبلیغات گوگل

این سوال بسیاری از صاحبان کسب و کارهای آنلاین هست که روی سئوی سایت کار کنیم یا در گوگل تبلیغ کنیم؟

مقایسه سئو و تبلیغات گوگل بهترین راهکار، استفاده ترکیبی از سئو و تبلیغات گوگل برای نگهداری برند در نتایج بالای صفحات جستجو است. حتی اگر رتبه و موقعیت بالایی در نتایج طبیعی گوگل داشته باشید باز هم برای هدف قرار دادن کاربرانی که ممکن است با برند شما آشنا نباشند باید از ادوردز نیز استفاده کنید. خوب حالا که ایده کلی در مورد ادوردز و سئو به دست آورده اید در ادامه سعی می کنیم، برخی از فاکتورهایی که به هنگام تصمیم گیری در مورد اختصاص منابع برای سئو و ادوردز باید مدنظر داشته باشید را بیان کنیم:مقایسه سئو و تبلیغات گوگل

برای اینکه بتوانید نتایج حاصل از فرایند سئو را مشاهده کنید باید زمان زیادی نسبت به گوگل ادودرز منتظر بمانید اما نتیجه حاصل از سئو می تواند رتبه بالاتری در نتایج جستجو برای برخی از کلیدواژه ها داشته باشد. نتایج حاصل از گوگل ادوردز آنی و فوری است اما همان طور که بیان کردیم برای مشاهده نتایج حاصل از سئو باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید.

هیچ هزینه ای برای کلیک های انجام شده بر روی نتایج طبیعی پرداخت نمی شود اما برای اینکه بتوانید موقعیت خود را در موتورهای جستجو و به کمک سئو حفظ کنید به کار و تلاش مداومی نیاز خواهید داشت. در واقع ترافیکی که از طریق ادوردز وارد سایت می شود پولی است اما ترافیک حاصل از سئو هزینه ای برای صاحب سایت نخواهد داشت و رایگان است. البته فرآیند بهینه سازی سایت (سئو) برای موتورهای جستوجو نیازمند هزینه و زمان است.

ادوردز نمایش کسب و کار شما در نتایج جستجو را بیشتر از سئو تضمین می‌کند. در مورد سئو هیچ تضمینی برای رتبه بندی در نتایج طبیعی موتورهای جستجو وجود ندارد.

سئو می‌تواند کلیدواژه هایی با ترافیک بالا را هدف قرار دهد. فقط باید به خاطر داشته باشید که نباید محتوای خود را با کلیدواژه های بسیار پر کنید.

به کمک ادوردز محاسبه بازگشت سرمایه گذاری (ROI) بسیار ساده تر و راحت تر خواهد بود اما این موضوع در سئو بسیار دشوار است زیرا فاکتورهای زیادی در سئو دخیل هستند و نمی توان به سادگی بازگشت سرمایه گذاری را محاسبه کرد.
به کمک گوگل ادوردز می توانید کلیداوژه های بیشتری را در یک زمانِ واحد هدف قرار دهید اما در فرایند سئو باید بر روی کلمات کلیدی اندکی تمرکز کنید که نتایج بهتری برای شما دارد.مقایسه سئو و تبلیغات گوگل

گوگل ادوردز به شما اجازه می دهد با هدف قرار دادن واژه های جدیدی که بازدید کنندگان به دنبال آن هستند، واکنش سریعی به تغییرات بازار داشته باشید. این موضوع برای کسب و کارهای تجارت الکترونیکی بسیار مفید خواهد بود.

تبلیغات گوگل ادودرز می توانند در بالای لیست نتایج طبیعی به نمایش درآید. در برخی از صفحات نمایش (به خصوص موبایل و دستگاه های موبایل) این نواحی تنها چیزی است که کاربر می تواند بدون اسکرول کردن مشاهده نماید.

گوگل ادوردز به شما اجازه می دهد متغیرهای مختلفی از کلیدواژه های خاص را هدف قرار دهید و از کلیدواژه های منفی برای عدم نمایش در عبارات خاص استفاده نمایید. در چنین شرایطی می توانید از رتبه بندی کلماتی که هیچ انطباقی با برند شما ندارند خودداری کنید.
تبلیغات گوگل ادوردز می تواند در طیف وسیعی از وب سایت ها اجرا شود که برای تبلیغات گوگل ثبت نام کرده اند. بنابراین سایت شما بیشتر از قبل در معرض دید بازدیدکنندگان خواهد بود.مقایسه سئو و تبلیغات گوگل

گوگل ادوردز یک روش سریع برای دستیابی به مشتریان بالقوه و افزایش فروش است.

اگر سئو متوقف شود، رتبه بندی سایت در طول زمان به خاطر به روزرسانی های مداوم الگوریتم ها توسط گوگل، کاهش پیدا می کند.
سئو می تواند کیفیت و کمیت لینک های ورودی به سایت را بهینه سازی کند.

گوگل ادوردز می تواند از ابتدای آغاز کمپین ترافیکی را به سمت سایت هدایت کند. این موضوع برای سایت های جدید یا خدمات و محصولاتی که فصلی هستند مفید خواهد بود.مقایسه سئو و تبلیغات گوگل

ادوردز برای گوگل و سایت هایی است که از گوگل ادسنس استفاده می کنند اما اصول سئو را می توان برای تمامی موتورهای جستجو به کار برد.مقایسه سئو و تبلیغات گوگل

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar