این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

مفهوم HTML 6:

ورژن 6HTML نسخه ی اصلاح شده ی HTML ها است که دارای NameSpaces با ساختار XML می باشد. از ویژگی های مهمNameSpaces این است که با استفاده از تگ های <logo/>< logo> و <toolbar/>< toolbar> قادر خواهید بود امکانی فراهم کنید

تا سایت قادر به شناسایی و تشخص لوگو در صفحات وب سایت باشد. همچنین از دیگر امکانات HTML 6 این است که طراحان سایت و وب دولپرها می توانند تگ <container> را به جای <div id =’container’> بهره ببرند.

در حالت کلی HTML 6 دارای دو نوع تگ تکی که اطلاعات و خصوصیات راحمل می کنند اما داده ها شامل متن نمی باشد، و تگ های زوج یا جفتی که با متن هم می توانند همراه باشند.

10 ویژگی که در HTML6 انتظار داریم داشته باشیم.

1.کتابخانه های اختصاصی

جی کوئری باعث تغییر اساسی و بنیادی در جاوااسکریپت گردید که شامل کتابخانه های استانداردی میباشد.مقدار زمانی که برای بارگذاری صفحات جی کوئری استفاده میشود، خیلی زیاد میباشد.امروزه در بیشتر وبسایتها از از کتابخانه های متعدد جاوااسکریپت استفاده شده است.بیشتر طراحان وب ترجیح میدهند که از یک کتابخانه خاص استفاده کنند که این امر باعث پراکندگی در مرورگرهای مختلف میگردد.برای همین بیشتر برنامه نویسان به دنبال ایجاد یک نسخه جدیدی از HMTL میباشند.

2.یکپارچه سازی عکس ها و ویدئوها

امروزه ارتباط بیشتر کاربران از طریق دوربین و میکروفن میباشد که این باعث استفاده زیاد از دوربینهای وب میگردد.یکپارچه و اتصال عکس و ویدئو در نسخه HTML6 باعث میشود که عکس در سریعترین زمان ممکن در پایگاه داده ابزارها ذخیره شوند.

3.پیش عمل کننده هایی با قابلیت پلاگ شدن

این پیش عمل کننده ها تقریبا در تمامی نسخه های HTML برای تبدیل زبان ها به جاوا اسکریپت وجود داشته اند.HTML5 نسخه کلی جاوااسکریپت را درنظرگرفته است و همچنین توانسته است کدهای مربوط تا حدودی بهینه نماید.در نسخه 6 باید این بهینه سازی کدها بهترگردد.

4.زبان های قابل پلاگ شدن

با ظهور زبان های قابل پلاگ در نسخه 6، برنامه نویسان به راحتی میتوانند یک طرح واحد برای حالتهای سریع ایجاد نمایند.اگر از مدل های کاری وبسایتهای به صورت اپن سورس استفاده شود، هرمرورگری میتواند به راحتی این خصوصیات در چند مرحله به سادگی اجرا نماید.

5.زیر نویسی و حاشیه نویسی بهتر

یک ساختار خوب HTML از زیرنویسهای پاراگراف و جمله های به خوبی پشتیبانی میکند.برنامه نویسها دنبال یک راهی هستند که بتوانند چنین قابلیتی را به عکس ها و فیلم ها اضافه نمایند.

6. اعتبارسنجی حرفه ای تر

هرمرورگری که میخواهد که از نسخه 6 استفاده نماید بهتر است از تصدیق های سریع و بهتری استفاده نماید.این کار را همچنین میتوانیم با ایجاد یک نرم افزار برطرف کنیم که هردو مرورگر و وبسایت به راحتی و به صورت موثر فعالیت کنند.برای امنیت بیشتر هم میتوان از یک سری token با کلیدهای تعریف شده در مرورگر استفاده کرد.

7.کنترل بیشتر بر روی ویدئو

بیشتر طراحان به دنبال کنترل کننده های اضافی هستند که بدانند چگونه میتوان ساختار یک ویدئو را دریک صفحه وب از هم پراکنده کرد.در نسخه های فعلی، فیلم در یک قالب مستطیل شکل نمایش داده میشود.درنسخه 6 میتوان از مکانیزم های همگام سازی فیلم ها استفاده کرد که باعث بهبود ارائه فیلم ها میگردد و در یک قالب دلخواه نمایش داد.

8.میکرو-فرمت های قوی تر

HTML دارای تگ های مختلفی میباشد که میتوانیم با استفاده از آن به راحتی جزئیات صفحه مانند شماره و آدرس را نمایش دهیم.این تگها تاثیری بر بیشتر شدن سرعت وبسایت شما در موتورهای جستجو ندارد اما کیفیت کددهی صفحه شما را بهتر میکند.با استفاده از نسخه 6 تعداد جزئیات بیشتری مانند زمان،تاریخ و غیره را نشان داد که تاثیر بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد.

9.تعیین دقیق اندازه تصویر در مرورگرها با اندازه مختلف

اندازه پیکسلی هر عکس با موبایل و دسکتاپ متفاوت میباشد.نسخه پیشرفته تر میتوانند طول و ارتفاع پیشنهادی عکس را ارائه دهند، که این فرایند باعث بهبود رزولوشن تصویر عکسها در ابزارهای مختلف میگردد.

10.دسترسی محافظت و کنترل شده به اطلاعات

در اجرای و امنیت بهتر سایت ها و اپلیکیشن های وب رابطی باید ایجاد شود که تا اجازه دسترسی افراد به اطلاعات و کدها را از تعدادی از دامین خاص داشته باشند.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar