این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

وب سایت Awwwards یک سازمان رقابتی و حرفه ای در بین طراحان و توسعه دهندگان وب است.  هدف این وب سایت تشخیص، ترویج و تشویق بهترین وب سایت های خلاقانه است.

Awwwards یک وب سایت رقابتی است که توسعه دهنگان (developers) نیز می توانند در آن ثبت نام کرده و طرح های خود را ارایه دهند. بهترین طرح ها و ایده هایی که در طول سال ارایه شده اند در کنفرانس ها و مراسم اهدا جوایز که در شهر های مختلف آمریکا و اروپا برگزار می شود، معرفی می شوند.

این سازمان در سال 2009 شروع به فعالیت کرد و مقر اصلی آن در شهر والنسیا اسپانیا است.

 

روند یا پروسه کاندید شدن

در فاز اول از پروسه کاندید شدن، طراحان وب، پروژه خود را برای انتخاب شدن “بهترین سایت روز” در این وب سایت ثبت می کنند. هزینه ثبت نام سایت، 50 یورو است.

برای ثبت پروژه خود می توانید اینجا کلیک کنید.

در مرحله بعدی، پروژه ارسال شده توسط جامعه Awwwards یعنی کاربران و هیئت داوران بین المللی که تشکیل شده از طراحان، توسعه دهندگان و سازمان ها، مورد بررسی قرار می گیرند. بهترین سایت های روز هر ساله در کتابی به نام “365 سایت برتر در سراسر دنیا” چاپ می شوند.

در دومین فاز از مرحله رای دادن، بهترین سایت در ماه انتخاب می شود. برندگان بهترین سایت ماه در آخرین رقابت یعنی بهترین سایت سال رقابت می کنند. این جایزه در کنفرانس و جشن اهدای جوایز به بهترین سایت سال داده می شود.

 

هیئت داوران

هیئت داوران شامل گروهی از طراحان، توسعه دهنگان، روزنامه نگاران و آژانس هایی از سراسر دنیا هستند. این گروه داوری استعداد، تلاش، تکنیک و بینشی که در طرح ارسالی ارایه شده است را ارزیابی می کنند.

 

انواع جوایز اهدا شده

اعضای هیئت داوران Awwwards به نامزدان در 6 بخش مجزا امتیاز می دهند:

  1. طراحی
  2. ابتکار یا خلاقیت
  3. قابلیت استفاده یا usability
  4. محتوا
  5. سازگاری با موبایل
  6.  برنامه نویسی

سایت هایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند می توانند برنده انواع جوایز مختلف شوند که در ادامه به آن می پردازیم.

 

جایزه Honorable Mention :

تمام وب سایت هایی که امتیاز 6.5 یا بالاتر را بگیرند شامل این جایزه می شوند.

 

جایزه Site of the Day :

این جایزه زیبا شناسی، کارایی و دستاوردهای تکنیکی را در نوآوری یک سایت در نظر می گیرد. سایت ها به مدت 3 ماه از تاریخ ارسال، برای گرفتن جایزه بهترین سایت روز به رقابت خود ادامه می دهند. تنها سایت هایی که بالاترین امتیاز را دارند، جایزه بهترین سایت روز را می گیرند.

 

جایزه Developer Award :

جایزه Developer Award با مشارکت شرکت Microsoft ایجاد شد که این جایزه به برنامه نویسانی ابلاغ می شود که مهارت و تسلط زیادی در برنامه نویسی وب دارند. وب سایت هایی که به خوبی برنامه نویسی شده اند با مرورگرها و سیستم عامل های مختلف سازگارند، در دستگاه های مختلف در دسترس بوده و به بهترین روش از زبان های HTML5، CSS و JavaScript برای کد نویسی استفاده کرده اند. برندگان این جایزه به نمایشگاه Internet Explorer که هرسال برگزار می شود، دعوت می شوند و نگاهی خواهند داشت به پشت صحنه، منابع الهام و نحوه توسعه این سایت.

 

جایزه Site of the Month :

این جایزه هر ماه به 8 وب سایتی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند، اهدا می شود.

 

جایزه Site of the Year :

جایزه بهترین سایت سال را از بین 12 سایتی که در هر ماه به عنوان بهترین سایت آن ماه توسط اعضای هیئت داوران معرفی شده اند و 3 سایتی که جایزه بهترین سایت روز را از تیم Awwwards کسب کرده اند، انتخاب می شود.

به غیر از جوایز ذکر شده، جوایز دیگری نیز نظیر جایزه بهترین سازمان سال، بهترین طراح مستقل سال و بهترین برنامه نویس مستقل خلاق سال نیز وجود دارد.

 

مراسم :

 

مراسم اهدای جوایز یا Awwwards prize-giving :

این مراسم در اولین کنفرانس هر سال برگزار می شود. جوایزی که در این مراسم اهدا می شود شامل بهترین سایت سال، بهترین برنامه نویس سال، بهترین سازمان سال، بهترین طراح مستقل سال و بهترین برنامه نویس مستقل خلاق سال است.

 

مراسم Awwwards conference :

این رویداد که در سال چندین بار برگزار می شود، شامل کنفرانس های 2 روزه است که سخنرانان آن را افراد تاثیرگذار و با نفوذ در صنعت طراحی وب تشکیل می دهند. آنها طراحان، برنامه نویسان و نمایندگان شرکت ها را از بیش از 40 کشور دنیا دور هم جمع می کنند. سخنرانان این کنفرانس ها شامل مدیران و کارکنان شرکت هایی چون Microsoft، Google، Spotify، Adobe، Opera، Smashing Magazine و کمپانی های دیگر در صنعت فناوری هستند.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar