معرفی سایت ساز آنلاین

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

مزایا و معایب سایت ساز های آنلاین

امروزه روش های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد. از طراحی به روش اختصاصی، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا، نرم افزارهای ساخت سایت و سایت سازهای آنلاین، همگی در پایان کار وب سایتی راه اندازی کرده اند. در این مقاله قصد داریم سایت سازهای آنلاین را بررسی کنیم.

سایت ساز: وب سایتی که به صورت آنلاین امکان ساخت سایت را به کاربر می دهد (بدون  دانش کدنویسی). سایت سازهای زیادی موجود هستند که هر کدام دارای شرایط و ویژگی های خود می باشند. (یکی از بهترین سایت سازها: سایت ویکس است).

شما کلمه وبلاگ را بارها شنیده اید. آیا می دانید وبلاگ چی چیزی هست؟ ویا چیکار می کند؟ دقیقا وبلاگ یک سایت ساز آنلاین می باشد. چون بدون کدنویسی با دارا بودن چند دستورالعمل ساده، یک وب سایت را برای کاربر ایجاد می کند.

از لحاظ عملکرد تمامی سایت سازها بعد از ثبت نام کاربر، قالب های آماده و دسته بندی شده خود را در اختیار کاربر قرار می دهند تا کاربر بعد از انتخاب قالب با وارد کردن کردن چند کلیک شروع به نوشتن متن و قرار دادن محتوای خود در قالب کند و در نهایت سایت را تحویل گیرد.

تا اینجا سایت ساز را توضیح دادیم. در نگاه اول به نظر می رسد که سایت ساز ویژگی خوبی دارد. اما حقیقت این است که سایت سازها دارای معایبی هم می باشند که بررسی آن ها قابل توجه هست. در ادامه مزایا و معایب سایت ساز ها بررسی می شود.

مزایا:

همانطور که بالاتر گفتیم سایت سازها چون که سایت آماده شده تحویل می دهند، در سریع ترین زمان سایتی متناسب با هدف کاربر تهیه می شود.

سایت ساز ها به گونه ای طراحی می شوند که به راحتی قابلیت تولید محتوا داشته باشند و همینطور دارای کمترین هزینه تمام شده (در برخی شرکت های ارائه دهنده، رایگان) باشند.

مهمترین مزیت های استفاده از سایت سازها شامل:

  • سرعت در طراحی سایت
  • سایت از پیش آماده شده
  • عدم نیاز به دانش کدنویسی
  • هزینه های پایین (معمولا رایگان)
  • مدیریت و تولید محتوا ساده
  • به تنهایی از پس آن بر می آیید (هر شخص با دسترسی به اینترنت می تواند برای کسب و کارش اقدام به تهیه سایت کند).

معایب:

6 مورد ذکر شده تقریبا جز موارد مهم به حساب می آیند. اما معایب سایت ساز برخی مواقع باعث کم رنگ شدن مزایای آن شده است.

یکی از ایرادات اساسی این است که چون کاربران فقط از امکانات تعریف شده سایت سازها استفاده می کنند، امکان طراحی اختصاصی و یا اضافه کردن امکانات خاص به قالب وجود ندارد. بنابراین قابلیت گسترش قالب آن هم متناسب با سلیقه کاربر محدود می شود.

علاوه بر این چون معمولا ساختار سایت سازهای آنلاین طوری است که سایت ساخته شده جز زیرمجموعه سایت مرجع به حساب می آید، اگر سایت مرجع (همان سایت ساز آنلاین) با مشکل فنی مواجه شود، سایت ساخته شده توسط کاربر نیز به مشکل بر می خورد.

مشکل دیگر این است که وقتی یک سایت بدون سایت ساز (سایت اختصاصی) مد نظر شما است، متناسب با بودجه خودتان امکانات و ویژگی از سایت دریافت می کنید. اما در یک سایت ساز غیررایگان برای سایتی هزینه می کنید که امکاناتش از قبل تهیه شده و شاید آن امکانات مورد نیاز شما نباشد.

مشکل دیگر عدم پشتیبانی مناسب است. فرض کنید بخواهید تغییر کوچکی در سایت اعمال کنید اما نمی دانید چطوری! ممکن است واحد پشتیبانی خدمات مورد نظر این قسمت را فراهم نکند. بنابراین احتمال محدودیت در پشتیبانی وجود دارد. معایب سایت سازها را می توان در زیر خلاصه کرد:

  • عدم طراحی اختصاصی
  • عدم قابلیت توسعه
  • کیفیت و سرعت پایین تر
  • عدم پشتیبانی مناسب
  • عدم امکان بهبود سئو

جمع بندی:

به صورت خلاصه در این مقاله سایت سازها معرفی شد و مزایا و معایب آن ها بررسی گردید. در یک قانون کلی اگر نیاز به یک وبسایت معمولی دارید و بودجه کافی ندارید، سایت سازها گزینه خوبی برای شروع می باشند و امکانات خوبی در اختیار شما قرار می دهند.

ولی در آینده زمانی که در کسب و کارتان پیشرفت کرده اید گزینه مناسبی نیستند. چون زمانی که شغل شما بزرگ می شود، حتما به سایت بزرگ و حرفه ای نیازمندید که علاوه بر داشتن امکانات مناسب، بازگشت سرمایه نیز به همراه داشته باشد تا بتوانید حداکثر نتیجه را از سایت دریافت کنید.

گروه طراحی سایت راژور در مورد “انتخاب بهترین نوع طراحی سایت برای کسب و کار شما” راهنمایی لازم را ارائه می دهند با مشاوران ما تماس بگیرید.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar