فروشگاه اینترنتی سودآور است یا نه؟

فروشگاه اینترنتی سودآور است یا نه؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

همه چیز درباره طراحی فروشگاه اینترنتی

در این مقاله سعی داریم در مورد فروشگاه اینترنتی و مشکلات آن صحبت کنیم. اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید شاید تصمیم به تهیه یک فروشگاه اینترنتی گرفته اید یا داشتن آن را لازمه کسب و کار خود می دانید. اما موضوع بسیار مهمی را که باید در مورد فروشگاه اینترنتی بدانید این است که آیا مدیریت یک فروشگاه اینترنتی مانند یک مغازه، بوتیک یا فروشگاه است؟

هزینه راه اندازی:

راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی حتی در کورترین نقطه شهر هم از هزینه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بیشتر است و حتی هزینه نگهداری بیشتری به مراتب دارد. شما یک سایت فروشگاهی را با قیمت های متفاوتی می توانید به طراحان سایت گوناگونی که فراوان هم هستند بسپارید که هزینه هایی بین 1 میلیون تا 20 میلیون تومان از شما دریافت می کنند!

از تفاوت قیمت تعجب می کنید؟ حق با شماست تفاوت قیمت زیاد است من این جمله را قبول ندارم که همیشه هزینه زیاد نتیجه بهتری می دهد. زمانی که من به عنوان طراح وب سایت شروع به کار کردم با هزینه های بسیار پایینی وب سایت های مختلفی طراحی کردم و حالا بعد از چندین سال اکثر این وب سایت ها در سطح اینترنت موفق و پربازدید هستند.

این موضوع برای این نبود که بنده از ابتدای کار، سطح بالا و با کیفیتی اجرا می کردم. بلکه با دانش کمتری که آن زمان داشتم وب سایت ها دارای اشکالات متعددی بود که در طول زمان به طور مرتب این اشکالات را در سایت های خود برطرف کردم و به روزرسانی های فراوان برای مشتریان خود انجام دادم.

اگر شما در ابتدای کار، فروشگاه اینترنتی خود را به یک طراح تازه کار بسپارید احتمال موفقیت شما بسیار کم خواهد بود. اما اگر همان طراح وقت بیشتری صرف کند و مرتب با بروزرسانی ها مشکلات سایت شما را رفع کند نتیجه خوب را خواهید گرفت (در اکثر مواقع بروزرسانی نتیجه بخش خواهد بود).

هزینه های زیاد برخی از شرکت ها یا اشخاص برای طراحی در بیشتر مواقع با موضوع زمان و وقت در ارتباط است طراحان وب سایت بر اساس زمانی که برای طراحی صرف می کنند هزینه دریافت می کنند.

افراد حرفه ای زمان بیشتری برای کار شما صرف خواهند کرد چون این موضوع را خوب می دانند که یک وب سایت موفق برای آن ها نیز یک نمونه کاری خوب (رزومه) خواهد شد و درآمد شخص یا شرکت را افزایش می دهد ولی …

در برخی موارد هزینه ها منصفانه نیست!

درست است بعضی از شرکت ها هزینه های بالاتری از حق و زمانی که برای پروژه شما صرف می کنند انتظار دارند، اما این موضوع (دریافت هزینه های زیاد) دو عامل دارد:

  1. شهرت و اسم و رسم شرکت بزرگ است و قرارداد ها باید سنگین باشند!
  2. خدمات جانبی در کنار طراحی فروشگاه اینترنتی برای شما انجام می دهند مثل : سئو ، بازاریابی و یا پشتیبانی.

شما باید دلیل هزینه های خواسته شده و میزان زمان کاری و امکاناتی که سایت خواهد داشت را متوجه شوید. بعد از آن است که قیمت پیشنهادی آن شرکت ها را می توانید تشخیص دهید.

بعد از آنلاین شدن فروشگاه پول پارو می کنم!

فروشگاه اینترنتی

اگر چنین فکر می کنید سخت در اشتباه هستید، اگر قرار بود با یک هزینه چند میلیونی به درآمد بالا و دراز مدت رسید همه این کار را انجام می دادند.
یک فروشگاه اینترنتی که تازه آنلاین شده است مانند یک نوزاد تازه متولد شده می ماند حتی در چند ماه اول گوگل هم زیاد به آن توجه نمی کند تا زمانی که متوجه شود این نوزاد در حال بزرگ شدن است.

شما باید حرفی برای گفتن در فروشگاه خود داشته باشید، اگر قرار باشد مانند یک فروشگاهی که در اینترنت وجود دارد همان محصول حتی با در نظر گرفتن قیمت پایین تر برای فروش قرار دهید، مردم و گوگل به شما توجه نمی کنند.

مردم ترجیح می دهند در اکثر مواقع کمی بیشتر هزینه کنند ولی از یک فروشگاه معتبر خرید کنند (در فضای اینترنت اعتبار بسیار حائز اهمیت است). گوگل هم ترجیح می دهد وب سایتی که مردم بیشتر داخل آن وقت صرف می کنند را اول و بالاتر در نتایج نمایش دهد.

لازم نیست ایده یا ابتکار جدیدی داشته باشید فقط کافی است محصول خود را به صورت کامل و بهترین شکل معرفی کنید.

دیجی کالا برای محصول خود نقد و بررسی می نویسد، ویدیو قرار می دهد، نظرات کاربران را منتشر می کند و موارد دیگر. شما باید بهتر کار کنید و بهتر محصولات خود را نسبت به رقبا معرفی کنید.

آن زمان است که فروشگاه اینترنتی شما بالاتر در نتایج جستجو نمایش داده می شود و مردم وقت بیشتری در سایت شما صرف می کنند. آن زمان است که نام شما برند می شود و کاربران ترجیح می دهند از برند شما خرید کنند.

هرآنچه امکان دارد بیشتر توضیح دهید:

اگر محصول خود را بتوانید بهتر معرفی کنید و از ویدیو های مختلف و روش های نوین و تصاویر اختصاصی که خودتان ثبت کرده اید استفاده کنید در یک محصول مشابه از رقبا پیشی خواهید گرفت.

همیشه یادتان باشد مردم برای خرید وقت می گذارند و تحقیق می کنند. اطمینان داشته باشید مردم توضیحات شما را می خوانند و تحقیق می کنند و اگر بهتر عمل کرده باشد به شما اطمیانان خواهند کرد.

کار با سایت فروشگاهی را خوب یاد بگیرید:

فروشگاه اینترنتی

اگر از آن دسته افرادی هستید که 5 دقیقه هم نمی توانید جلوی کامپیوتر بنشینید باید از یک شخص دیگر کمک بگیرید. هیچ کسب و کار آنلاینی وجود ندارد که مدیر آن به دنیای اینترنت و دانش آن آگاه نباشد.

از طراح سایت خود بخواهید مدیریت وب سایت و محصولات فروشگاه اینترنتی را به شما آموزش دهد و اگر احساس می کنید زمان این کار ندارید، این مسئولیت را به شخص دیگری واگذار کنید و برای آن حقوق ثابت همراه با پورسانت فروش در نظر بگیرید تا انگیزه بیشتری داشته باشد.

از شرکت یا طراح سایت فروشگاهی خود بخواهید همیشه پشتیبانی سایت شما را درنظر داشته باشد در ابتدای کار که بازدید سایت شما کم است لازم نیست زیاد هزینه کنید با افزایش فروش و سودآوری بیشتر هزینه های شما هم افزایش پیدا می کند.

شبکه های اجتماعی سونامی فروش اینترنتی:

بعضی براین باورند تا وقتی که اینستاگرام هست کسی از فروشگاه اینترنتی خرید نمی کند. این باور اشتباه است. مردم زیاد جستجو می کنند و اکثر کالاها را در شبکه های اجتماعی می بینند و بعد برای قیمت آن سرچ می کنند.

در بعضی از موارد مانند لباس، وسایل تزیینی و صنایع دستی جستجو در گوگل را انجام نمی دهند و در همان اینستاگرام اقدام به خرید می کنند چون کالای مد نظر آن ها خاص می باشد.

اما اگر شما یک محصول خاص می فروشید مثلا لباس های که خودتان تولید کرده اید و کالای شما در فروشگاه های دیگر با قیمت های متفاوت نیست شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام از یک سایت فروشگاه اینترنتی سود آوری بیشتری برای شما خواهد داشت.

و باید تمرکز خود را بیشتر بر روی شبکه های اجتماعی بگذارید و اگر اینطور نیست شما علاوه بر شبکه های اجتماعی باید تمرکز خود را بیشتر بر روی وب سایت و سرچ گوگل قراردهید.

بازاریابی اینترنتی تنها راه فروش بیشتر:

راه کارهایی برای افزایش فروش در دنیایی اینترنت وجود دارد که اکثر آن ها نیاز به دانش بازاریابی اینترنتی دارد در این مورد حتما باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

تبلیغات در سطح اینترنت می تواند فروشگاه اینترنتی شما را متحول کند بحث در این زمینه بسیار گسترده است ما در گروه راژور افراد متخصصی در این زمینه داریم با ما تماس بگیرید تا چند تکنیک خوب را متناسب با زمینه کاری شما پیشنهاد دهیم.

سئو فروشگاه اینترنتی:

سئو؟ همان مجموعه کارهای است که بر روی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما انجام می شود برای بهبود نمایش سایت شما در نتایج موتورهای جستجو (گوگل) که به صورت مخفف SEO نامیده می شود.

سئو هم بخش تکنیکی دارد و هم بخش تولید محتوا
بخش تکنیکی بر عهده متخصص آن یا سئو کار است که در این زمینه دانش لازم را کسب کرده و بخش تولید محتوا بیشتر بر عهده شما مدیر فروشگاه می باشد.

شما باید محصولات خود را معرفی کنید با تولید محتوای اختصاصی توسط شخص خودتان نه محتوای کپی! مجموع کار تکنیکی و تولید محتوا سئو وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما را بهبود می بخشد و می توانید مثلا در کلمه خرید موبایل سامسونگ در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرید.

بخش زیادی از هزینه ها صرف سئو می شود
بله درست است سئو هزینه های بالای دارد سئوکار در اکثر مواقع مجبور است زمان زیادی برای بهبود یک کلمه صرف کند شما می توانید با تولید محتوا هزینه های سئو را کاهش دهید و زودتر به نتیجه مطلوب خود برسید.

نتیجه گیری:

با توجه به مقاله بالا می توان نتیجه گرفت طراحی فروشگاه اینترنتی ساده است ولی موفقیت در فروش محصولات نیاز به زمان و کار بیشتر و همچنین هزینه دارد و همچنین رقابت در این زمینه زیاد است.

در اکثر مواقع افرادی که محصولات خاص تولید می کنند در شبکه های اجتماعی فروش بیشتری دارند نسبت به سایت فروشگاهی.

ولی برای افرادی که محصولی را که در فروشگاهی دیگر نیز رقیب دارد می فروشند، وب سایت فروشگاهی و جذب مخاطبان از نتایج گوگل فروش بیشتری را برای آن ها به همراه دارد مخصوصا زمانی که نام فروشگاه آن ها تبدیل به برند شود. در مورد فروشگاه اینترنتی بیشتر بدانید.

گروه طراحی سایت راژور شما را در طراحی فروشگاه اینترنتی کمک می کند با مشاوران ما تماس بگیرید.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar