این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

امروزه اینترنت به عنوان یک بستر اطلاعاتی وسیع به حساب می آید . به این منظور شما هم برای استفاده از این بستر اطلاعاتی و معرفی تخصص و حرفه ی خود می توانید با طراحی کردن سایتی شخصی از این بستر استفاده کنید و از این طریق با دنیا ارتباط داشته باشید . خواندن این مقاله را به افرادی که تمایل به طراحی یک سایت شخصی ، شیک و حرفه ای دارند پیشنهاد می کنیم

وب‌سایت‌های شخصی با توجه به نیازهای شخص می‌تواند به‌صورت ساده و یا پیچیده طراحی شوند ، این سادگی و پیچیدگی به نیازهای شما بستگی دارد ، برای مثال وب‌سایت شخصی برای یک فوتبالیست می‌تواند شامل معرفی کلی باشد و یا یک نیاز پیچیده مثل بررسی یک مسابقه پیامکی را شامل شود و گاهی یک وب‌سایت فقط برای معرفی هست و در چند صفحه خلاصه می‌شود و هدف از طراحی آن‌ها معرفی افراد است. اطلاعات فردی شامل : مشخصات کلی ، زندگینامه و رزومه کاری . گالری تصاویر شخصی همراه با دسته‌بندی موضوعی . یادداشت‌های روزانه و نمونه کارها ازجمله امکاناتی هستند که یک سایت شخصی می‌تواند داشته باشد .

در طراحی سایت‌های شخصی به چند سؤال باید پاسخ داد شود

1- آیا حضور شما موتورهای جستجو با کلمات کلیدی مهم است ؟

در ظاهر این سؤال شاید ساده به نظر آید و پاسخ شما این است که “بله” ولی شما می‌خواهید روی کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت در صفحه اول حضورداشته باشید ؟ اگر درست است پس باید ماژول‌هایی در سیستم قرار گیرد تا صفحه از طریق شما هرروز ویا هر هفته بروز شود و به یک بیوگرافی ختم نشود و سایت بروز بماند حتی با یک مقاله جدید مرتبط

2- اختصاصی بودن پوسته وب‌سایت برای شما چقدر مهم است ؟

قالب‌های فراوانی وجود دارد که به‌صورت رایگان و پولی در اختیار توسعه دهنگان قرار داده‌شده است ولی اگر شما می‌خواهید در این زمینه به‌صورت حرفه‌ای کارکنید بهتر است یک قالب اختصاصی داشته باشید تا شمارا با قالب انحصاری بشناسند.

3-آیا برنامه‌ای برای توسعه اینده برای وب سایت خود دارد ؟

گروه طراحی سایت راژور وب سایت های کاملاً اختصاصی در این زمینه انجام داده است طوری که تمامی نیاز های شما را در حال و آینده پوشش می دهد و هرزمان که خواستید می‌توانید وب‌سایت را توسعه دهید و نیازهای خود را در سایت قرار دهید .

نکاتی که در طراحی یک سایت شخصی باید به آن‌ها توجه داشته باشید :

نام دامنه :

درواقع اولین موردی که درزمینهٔ ی طراحی سایت باید به آن توجه داشته باشید نام دامنه است که گاهی اوقات به آن آدرس سایت نیز گفته می‌شود . نام دامنه باید به محتوای صفحه مرتبط ، ساده و کوتاه باشد . نکته‌ی قابل‌توجه این است که انتخاب نام دامنه تأثیر به سزایی در موتورهای جستجو دارد .

محتوا :

محتوای تمامی صفحات به‌خصوص صفحه‌ی اصلی بسیار مهم است زیرا اولین صفحه‌ای که یک بازدیدکننده مشاهده می‌کند صفحه‌ی اصلی است . محتوای صفحه‌ی اصلی باید به‌گونه‌ای باشد تا هدف اصلی سایت شمارا به‌طور واضح بیان کند و همچنین کاربر را به‌راحتی به اطلاعات درخواستی‌اش در سایت متصل کند . البته باید به تلفیق متن و عکس نیز دقت داشته باشید .

انتخاب وب هاستینگ :

وب هاستینگ به شما فضایی ارائه می‌دهد تا شما اطلاعات سایتتان را در آن قرار دهید . هاست مناسب برای سایت فضای زیادی از نظر فضای دیسک و پهنای باند نیاز ندارد تنها نکته ی مهم در هاست ، آپتایم هاست می باشد . ما با داشتن وب سرور های اختصاصی نیاز شما را کاملاً برآورده خواهیم کرد

ظاهر و لایه‌بندی سایت :

تأثیری را که عکس‌های یک سایت می‌توانند بر روی بازدیدکننده داشته باشند خیلی بیشتر از متن‌هایی است که در صفحات سایت استفاده می‌شود . رنگ‌ها ، فونت‌ها و تصاویر اطلاعات خاصی را به بازدیدکننده می‌دهند . شما باید با عکس های زیبا و جذاب سعی کنید حس بازدیدکنندگان را تحریک کنید .

بدست آوردن بازدیدکننده :

داشتن سایتی که کسی نتواند آن را بیابد و مشاهده کند موجب کسب موفقیت نمی شود بنابراین در این زمینه باید بحث بهینه سازی سایت یا سئو رعایت شود . توجه کنید که ممکن است غفلت از این مرحله تمامی زحمات شما را در مراحل دیگر بر باد دهد .

برخی از امکانات وب سایت شخصی :

پاپ صفحه ورود (فعال و غیر فعال کردن آن توسط مدیریت)

اطلاعات تماس
گالری تصاویر به صورت کاملا دسته بندی شده
یادداشت های شخص
نمونه کارها
صفحه ساز
مقالات
لینک دوستان
اخبار سایت
RSS feed
آمار سایت
نظرخواهی از بازدیدکنندگان
وضعیت آن یا آف بودن در یاهو
تبلیغات

امکانات مدیریت محتوا

مدیریت کامل سئو

مدیریت کامل قالب های ایمیل و پامک ارسالی

مدیریت اخبار و مقاله و . . .

مدیریت کامل گالری تصاویر

تعیین نمایش و یا عدم نمایش پاپ آپ

نمایش وضعیت هاستیگ

مدیریت کامل نظرات و پاسخ با آنها (همراه با ارسال پیامک و ایمیل)

مدیریت تصاویر صفحه نخست

تولید محتویات به صورت نامحدود

مدیریت عضو های خبرنامه

تهیه بکاپ از وب سایت و بانک اطلاعاتی

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar