این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

سایتهای ریسپانسیو یا واکنش گرا سایتهایی هستند که اندازه و چیدمان داخل آنها در هر دستگاهی به درستی نمایش داده میشود.

تاریخچه سایت‌های واکنش گرا – ریسپانسیو
در ژوئن 2012 گوگل نظر خود را برای وب سایت‌های که کاربر پسند هستند اعلام کرد ،درهمون روزها بود که طراحی‌های ریسپانسیوresponsive مد شد و همه سایت‌ها شروع کردند به طراحی وب سایت‌هایی که در موبایل‌ها و تبلت ها در سایزهای مختلف خیلی خوب نمایش داده بشوند.
وقتی یک سایت در اندازه‌های مختلف بهینه‌شده باشد و خیلی خوب نمایش داده شود ، گوگل و موتورهای جستجو امتیاز خوبی به آن‌ می‌دهند پس بهتر است که وقتی سفارش کاری را می‌دهید سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید. وب سایت‌های خبری ، فروشگاهی و وب سایت‌هایی که به صورت آموزشی هستند بهتر است به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.
طراحی سایت واکنش گرا

سایت ریسپانسیو نسبت به تغییر دستگاه‌های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون‌های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تکنیک با استفاده از ویژگی‌های جدید CSS3 – W3C – Media Queries و همچنین طراحی‌های شناور Based Grids ، وب سایت را بدون نیاز به نسخه‌های متفاوت برای دستگاه‌ها و رزولوشن‌های مختلف طراحی می‌نماییم. از آنجا که این تکنیک روی تجربه کاربر تأثیر مثبت می‌گذارد و علاوه بر این سایت شما را سئو فرندلی می‌کند در نتیجه استفاده از این تکنیک را به شما توصیه می‌کنیم.
مزایای استفاده از سایت‌های واکنش گرا

احتیاجی به ساخت وب سایت جدا برای موبایل ، تبلت و . . . را ندارید ، فقط یک وب سایت دارید که به اشکال مختلف نشان داده می‌شود.
محتویات غیر تکرای در داخل سایت باعث می‌شود تا موتورهای جستجو شما را در نتایج خوبی قرار دهند چون یک وب سایت در اشکال مختلف طراحی شده است.
وب سایت‌های واکنش گرا از نظر هزینه ای به صرفه تر هستند زیرا در حالت عادی باید برای هر سخت افزار یک وب سایت جدا طراحی کنید در صورتی که وب سایت‌های واکنش گرا در یک قالب هستند ولی به اشکال مختلف نمایش داده می‌شود.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar