این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

اگر شما هم تصمیم به طراحی یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود گرفته اید گروه راژور می تواند در این زمینه گزینه مناسبی باشد .راژور تیم متخصص خود را در زمینه طراحی اپ موبایل راه اندازی کرده است

اگر قصد دارید کسب و کار خود را به تلفن همراه مشتری خود ببرید، نخستین مسائلی که باید در نظر بگیرید اینست که آیا یک نرم افزار موبایل (app) تهیه کنید یا نسخه موبایلی وب سایتتان را توسعه دهید؟ نرم ­افزار موبایل و نسخه موبایلی وب سایت ممکن است در نگاه اول بسیار شبیه به هم باشند، پس برای این تصمیم باید به بودجه، جامعه هدف و ویژگی های مورد نیازتان توجه کنید.

تفاوت ها:

قبل از هر چیز باید تفاوت­های اساسی این دو مورد را در نظر داشته باشید. مثل هر وب سایت دیگری، وب سایت­های موبایل هم قابلیت نمایش متن، اطلاعات، تصویر و ویدئو را دارند و علاوه بر آن می­توانند موقعیت کاربر را نیز مشخص کنند، البته با این تفاوت که برای صفحات کوچک موبایل­ها طراحی شده ­اند.

ولی نرم ­افزارهای موبایل، بر خلاف وب سایت­های موبایل که در یک مرورگر رندر می­شوند (ارائه می شوند)، به صورت یک بسته نرم ­افزاری مستقل بر روی تلفن همراه نصب می­شوند. نرم ­افزارهای موبایل هم مانند وب سایت­ها، اطلاعاتشان را از اینترنت دریافت میکنند، و در برخی موارد نرم­ افزارها اطلاعات را نگه می­دارند تا در صورت عدم دسترسی به اینترنت هم قابل مشاهده باشند.

کدامیک بهتر است؟

این تصمیم گیری به هدف کاری شما بستگی خواهد داشت. اگر هدفتان تولید نوعی بازی باشد، حتماً باید نرم ­افزار موبایل تولید کنید، ولی اگر هدفتان ارائه محتوا می­باشد، وب سایت موبایل نیز می­تواند جوابگوی نیازهای شما باشد. حتی در برخی موارد داشتن همزمان نرم ­افزار و وب سایت موبایل نیز توصیه می­گردد. ولی بصورت کلی توسعه وب سایت موبایل می­تواند گام نخست شما در ارائه محتوا به کاربرانتان باشد و در صورت بالا بودن تعداد بازدید کنندگان و رونق گرفتن کسب و کار موبایلی شما، به فکر تولید نرم ­افزار موبایل باشید.

مزایای وب سایت موبایل نسبت به نرم­افزار موبایل:

در دسترس بودن و سازگاری بیشتر: یک وب سایت موبایل، بر روی هر نوع سیستم عامل موبایل و هر مرورگری اجرا خواهد شد.

به روز رسانی آسان تر: با تغییر دادن استایل های وب سایتتان، تمامی کاربران،فارغ از نوع سیستم عامل موبایلشان، از رابط کاربری جدید شما بهره ­مند می­شوند.

یافت پذیری: وب سایت ها را به راحتی میتوان در موتورهای جستجو پیدا کرد.

به اشتراک گذاری بهتر: کاربران میتوانند به راحتی آدرس URL وب سایت شما را به اشتراک بگذارند.

و …

چه موقع باید به سراغ اپلیکیشن موبایل رفت؟

امروزه به دلیل اینکه موبایل و اپلیکیشن های مختلف جایگاه خاصی را در زندگی هر فرد دارند به همین دلیل اپلیکیشن ها چه به صورت سرگرمی و چه به صورت خدماتی می توانند راهگشای بسیار خوبی جهت کارهای تبلیغاتی باشند.

به همین جهت هر شرکت خدماتی و تجاری برای جذب کردن مخاطبان بیشتر می تواند به جای استفاده از تبلیغات های دیگر که طی سالیان دراز باید بپیماید با ایجاد اپلیکیشن تحت برند خود کارش را تسریع بخشد.

مزیت های اپلیکیشن موبایل :

خدمات شما به راحتی در سراسر جهان مورد استفاده عموم قرار می گیرند.

محصولات شما به راحتی در سراسر جهان عرضه می شوند.

فعالیت شما و برند شما ممکن است هرروز از مقابل دیدگان مخاطبان عبور کند.

امکان برقراری تماس از طریق اپلیکیشن از طرف مخاطبان با شما به راحتی امکان پذیر است.

امکان صدور اطلاعات بر روی اپلیکیشن

امکان ایجاد گالری محصولات بر روی اپلیکیشن

امکان پرداخت پول و خرید و فروش بر روی اپلیکیشن

قابلیت ایجاد ارتباط محاوره ای و دوطرفه

این ابزارها را می توان به سادگی و با حداقل هزینه بین تعداد بسیار بالایی از افراد با بلوتوث و یا از طریق اینترنت پخش کرد.

قابل نصب بر روی گوشی با داشتن دوحالت ، یکی نیازمند به اینترنت و دیگری عدم نیاز به اینترنت

ابزار مفید برای طراحی اپلیکیشن های موبایل :

نرم افزار APPMakr به شما این امکان را می دهد که بدون صرف دانش برنامه نویسی در خیلی از موارد از امکانات آماده به صورت حرفه ای و کاربردی استفاده کنید و در کمترین زمان اپلیکیشن مناسبی را بسازید و آن را سازگار کنید با تمام پلتفرم ها و همینطور خیلی ساده برای دو سیستم عامل اندروید و انتشار دهید .

نرم افزار دیگری که به شما می تواند در ساخت یک اپلیکیشن بسیار کاربردی کمک کند AppsChopper می باشد این نرم افزار با یک هزینه معقول به شما کمک می کند تا برای سیستم عامل های متعدد اپلیکیشن های بسیار کاربردی بسازید و همینطور آن را برای تمام پلتفرم ها سازگار کنید بدون آن که توانایی زیادی در برنامه نویسی داشته باشید.

شما به کمک نرم افزار GameSalad می توانید به راحتی با کشیدن و رها کردن بازی های خوب و متعادلی بسازید و برای تمام پلتفرم ها و سیستم عامل ها نیز بهینه سازی کنید و منتشر نمایید .

نرم افزار کاربردی Appery.io علاوه بر امکانات دراپ دون و قالبیت های دیگر نرم افزار خدمات دیگری را برای ساخت یک اپلیکیشن در محیط کاربردی و مدیریتی به کاربر خودش هدیه می دهد تا بتواند با دانش برنامه نویسی بالا یک اپلیکیشن بسیار حرفه ای بسازد این اپلیکیشن با قدرت گرفتن از html5 و جی کو آری می تواند به شما کمک کند تا یک اپ مناسب تولید نمایید.

نرم افزار Conduit Mobile بیشتر صاحبان کسب و کار را هدف گرفته است و به سادگی کمک می کند تا یک مدیر وب سایت بتواند محصولات خودش را نمایش داده و یک شکل سفارشی را تولید نماید.

Appsme این قابلیت را به شما می دهد تا به صورت آنلاین اپلیکیشن های خودتان را بسازید و بومی سازی کنید و همینطور سازگار با سیستم عامل های اندروید و ios و دیگر موارد . برای توسعه در ios این برنامه رایگان بوده .

Bizness Apps این امکانات را به مراکز خرید و همینطور مراکز ورزشی می دهد تا اپلیکیشن های مخصوص کسب و کار خودشان را داشته باشند و اطلاع رسانی کنند.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar