این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

دلایل نیاز به وب سایت؟

قبل از این که به اهمیت داشتن وب سایت بپردازیم خوب است که یک نگاهی به تاریخچه سایت داشته باشیم.

تاریخچه وب سایت:

دلایل نیاز به وب سایت: در سال 1989 تیم برنرز لی (Tim Berners Lee) پروژه ای که باعث تحول دنیای کامپیوتر و ارتباط گردید. پروژه او اولین وب سایت اینترنت بود که از سال 1991 تا سال 1993 اجرای آن طول کشید.

در ابتدا اینترنت از مقداری نوشته و عکس تشکیل شده بود و در آن زمان برای کاربران بسیار جذاب بود. در آن زمان اصول و استانداردهای امروزی شکل نگرفته بود ( واضح است که هر فرآیند جدیدی نیاز به زمان برای پیشرفت خود دارد.)

اولین مرورگر آن دوره موزایک (Mosaic) نام داشت که برای جستجوی عکس و نوشته ها به کار می رفت. سپس به منظور استانداری گذاری و پیاده سازی قوانین در سال 1994 (چون وب سایت در بدو پیشرفت بود) یک کنسرسیوم جهانی به نام WWW که مخفف (World Wide Web) ایجاد شد که به اسم W3C شناخته می شود.

با پیشرفت در این حوزه شرکت ها جهت رقابت به یکدیگر مرورگرهای خود را عرضه و همینطور افراد در زمینه های کاری شروع به استفاده از وب سایت در تجارت خود و هدایت مشتری به سمت بازار آنلاین (وب سایت) کردند. این تکنولوژی در 10 سال اخیر به قدری پیشرفت کرده که کاربران، سازمان ها، دولت و غیره روند کاری خود را به وب سایت مجهز و درآمد زایی از این طریق رقابت سنگینی دارد. سخنی از بیل گیتس در مورد وب سایت که می گوید ” اگر کسب و کار شما در اینترنت وجود ندارد، پس به زودی از صحنه کسب و کار محو خواهد شد.” این جمله از موسس ماکروسافت به خوبی اهمیت نیاز به وب سایت را نشان می دهد.
موفقیت در این رقابت در ابتدا مستلزم داشتن وب سایتی قدرتمند که معرف کار
اهمیت نیاز وب سایت:

 

دلایل نیاز به وب سایت

1. جامعه آماری:
طبق آمار جهانی در سال 2019 حدود 4 میلیارد جمعیت جهان (حدود نصف مردم جهان) از اینترنت استفاده می کنند که نسبت به سال قبل 9% افزایش داشته است. ایران شانزدهمین کشور استفاده کننده از اینترنت است (حدود 60% ایرانی ها از اینترنت استفاده می کنند).

2. جهانی دیده شدن:
وب سایت مهمترین ابزار دنیای اینترنت می باشد. هر کسی از هر مکان جغرافیایی در هر زمانی می تواند وب سایت شما را مشاهده کند. علاوه بر آن تخصص، مدارک، سوابق کاری، تجربیات، آموزش و روش های ارتباطی و تعامل با دیگران را داشته باشید.

3. تمام وقت بودن وب سایت:
مغاز یا فروشگاه یا شرکت یا هر چیزی که با آن کسب درآمد و تجارت می کنید، 24 ساعته خواهد بود.

4. انعطاف پذیری:
در حال حاظر هر امکانی را می توان در قالب سایت پیاده کرد. وب سایت ها می تواند امکانات پیشرفته متناسب با هر زمینه کاری داشته باشد.

5. فراتر از بازدید محلی:

یک وب سایت در صورت رعایت “اصول سئو و تولید محتوا” می تواند با مشتری و یا افراد دیگر کشورهای جهان در ارتباط باشد. (“مشتری خارجی داشته باشید!”)

6. هزینه‌های راه اندازی پایین:
یک مغازه نیازمند سرمایه مالی بسیار زیاد، هزینه اجناس و پرسنل و حضور دائم کارفرما (به قول معروف: بالا سر کار بودن) می باشد. اما وب سایت با هزینه هایی بسیار کمتر نسبت به آن معرف شما خواهد بود. به طوری که وقتی شخصی وارد وب سایت می شود، همانند ان است که وارد مغازه شده است. (که در این حالت نیاز به بودن شما نیست). حتی برای تبلیغات آن نیاز به هزینه های خیلی کمتری مانند تبلیغات در گوگل دارید. با “تبلیغات در گوگل” آشنا شوید. گاهی مواقع پیش میاد به دلیل مشکل شخصی چند ساعتی مغازه و یا فروشگاه تعطیل باشد و مشتریانی که در آن زمان نیاز به خرید دارند را از دست می دهید. اما همانطور که پیشتر گفته شد، وب سایت فرآیند 24 ساعته است. دلایل نیاز به وب سایت

7. تبلیغات:
سایت یک مزیتی دارد که می توان بهترین نوع تبلیغات را تجربه کند و معمولا جواب مناسبی هم می گیرد. در این تبلیغات هزینه ها به ازای هر کلیک محاسبه می شود.

8. راه اندازی کسب و کار دیگر:
وقتی یک وب سایت در مرحله درآمدزایی است، کارفرما می تواند تجارت دیگری (شغل جدیدی) برای خود تهیه کند چون وب سایت به صورت خودکار عملیات خود را انجام می دهد.

9. ارائه خدمات:
وب سایت قابلیت نمایش انواع محصولات، خدمات، اجناس، نمونه کارها و هر چیزی که هم فیزیکی و یا مجازی باشد به همراه توضیحات، عکس و جستجو و فیلتر و ویژگی های، آن به صورت کامل را دارد.

10. ارزیابی رفتار مخاطبان:
هر وب سایتی امکان آنالیز کاربرانی که وارد سایت می شوند را دارد. اطلاعاتی که از این طریق حاصل می شود رفتار و نیاز کاربر را جستجو می کند و متناسب با آن می توان خدمات و یا محصولات سایت را اصلاح کرد. به بیان ساده تعداد کاربران ورودی، واژه های کلیدی پر کاربرد، دستگاه های ورودی (کاربران سایت بیشتر از کامپیوتر وارد سایت می شوند و یا موبایل و …) همه این موارد ضعف های وب سایت و عکس العمل کاربران نسبت به سایت را نشان داده و بنابراین جهت بهبود آن شرایط کاری و یا تغییری موثر انجام می دهید. یکی دیگر از مزیت های مورد ” ارزیابی رفتار مخاطب” یافتن مشتری های وفادار و هدفمند هستند که می توانید پیشنهادهایی جهت خرید دیگر از شما به آن ها ارائه دهید.دلایل نیاز به وب سایت

11. شانس رقابت با بزرگان کسب و کار:
ممکن است شرکت رقیب برای محیط کاری خود، یک ساختمان لوکس را تهیه کرده باشد. (لزوما این نشان دهنده موفقیت اون کسب و کار نیست). ولی وب سایت با محتوای مناسب و موثر می توانید در ذهن بسیاری از مشتریان خود به عنوان رقیبی برای بزرگان عرصه کسب و کار خود همواره مورد توجه قرار بگیرد.

12. سپری کردن زمان بیشتر با مشتریان:
وارد شدن در یک مغازه و یا فروشگاه به دلیل فرهنگ مشتری مداری تقریبا پایین در کشور، باعث می شود نتوان تمامی محصولات را با دقت مقایسه و بررسی و سوال کرد. نقطه مقابل آن تمامی محصولات، خدمات و … یک کسب و کار را می توان در آن وب سایت بارها بررسی و تصمیم گیری کرد. بنابراین کاربر در وب سایت بیشتر می ماند. علاوه بر این با ایجاد صفحاتی مثل مقالات آموزشی مرتبط با کار، می توان زمان بیشتری برای نگهداری کاربر در سایت و بازدید صفحات (که در این مثال همان فروشگاه است) نمود.

13. حق مالکیت:
یکی دیگر از مزایای وب سایت داشتن نام اختصاصی (دامنه سایت) متناسب فعالیت کاری و منحصر به فرد برای خود می باشد. نام دامنه می تواند برندسازی ایجاد کند. این مورد یکی از برتری های وب سایت نسبت به شبکه های اجتماعی می باشد (در مورد “مقایسه وب سایت با شبکه های اجتماعی” حتما بخوانید). مینطور داشتن ایمیل اختصاصی با آدرسی مشابه با نام دامنه خود، می توان تأثیری بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد کند.

دلایل نیاز به وب سایت

14. مشتری شما را پیدا می کند:
اگر هدف درستی برای سایت در نظر گرفته باشید، مطمئن باشید مشتری هدفمند از طریق سایت شما را پیدا خواهند کرد. در ده سال اخیر ثروتمندترین افراد جهان از طریق وبسایت خود به این موفقیت رسیده اند.

15. بروزرسانی اطلاعات و محتوا سایت:
خیلی سریع تر و راحت تر از یک مغازه و یا فروشگاه نسبت به تغییرات محتوایی آن اقدام کنید. وقتی قیمت یک محصول یا نوع جدید آن عرضه می شود، برای بروزرسانی و نمایش آن نیاز به تغییر در بروشور و کاتالوگ و به تبع هزینه آن می باشد. ولی در وب سایت کافی ست تغییرات بوجود آمده در سریع ترین حالت جایگزین شود.

دلایل نیاز به وب سایت

جمع بندی:

تمامی موارد فوق ویژگی ها و امکاناتی که سایت ها در اختیار قرار می دهند را نشان می دهد. موارد فوق تنها بخشی کوچک از مزایای وب سایت را مورد مطالعه قرار می دهد. یک سایت کامل (هر سایتی باید هدف و دلیل ایجاد طراحی سایت داشته باشد) اگر در مسیر درستی قرار بگیرد باعث کسب درآمد و اعتبار در بازار برای زمینه فعالیتی خود خواهد شد.

اگر نیازی به وب سایت دارید شروع کنید و اگر سوالی دارید راحت باشید و از ما بپرسید.

دلایل نیاز به وب سایت

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar