لینک سازی داخلی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

لینک سازی داخلی

لینک سازی در بالا بردن سئو سایت اهمیت ویژه ای دارد. لینک ها می توانند از یک سایت به سایتی ارجاع شده باشند (لینک خارجی) و یا می توانند صفحات مختلف یک وب سایت (لینک داخلی) را به یکدیگر متصل کنند. موضوع مقاله امروز در مورد اهمیت و تأثیر لینک سازی داخلی بر روی بهره وری سئو می باشد.

لینکی که در محتوا قرار گرفته و ارتباطی معنادار با آن مطلب دارد از لحاظ سئو ارزش بیشتری دارد.
لینک داخلی: هایپرلینکی که از یک دامنه به همان دامنه وارد می شوند. به زبان ساده لینک های که به یکی از صفحات آن سایت ارجاع می شود.

اگر دقت کرده باشید در خیلی از سایت ها در بین متن ها، واژه هایی لینک دار ، مطالب مرتبط (پایین مقاله یا در بین متن های مقاله)، اسکرول به یک متن وجود دارند که کاربر را به صفحات مختلف آن سایت متصل می کنند.

لینکی که در محتوا قرار می گیرد و ارتباطی معنادار با جایی که در آن قرار گرفته دارد. ما در این مطلب در مورد این نوع لینک صحبت می کنیم. لینک های متنیِ درون مطالب ارزش سئویی بالایی می توانند ایجاد کنند.

ساختار:

ساختار لینک سازی داخلی سایت مشابه تار عنکبوت عمل می کند. چون تار های عنکبوت به یکدیگر متصل اند و عنکبوت ها روی تارها حرکت کرده و جابجا می شوند. اگر به هر دلیلی یکی از تارها پاره شود عنکبوت ها برای حرکت به مشکل می خورند و مسیر دیگری را انتخاب می کنند.

خزنده های گوگل از طریق همین لینک ها مسیر حرکت خود را انتخاب می کنند و اگر صفحه ای لینک داخلی و خارجی نداشته باشد، هم خزنده های گوگل و هم کاربران به بن بست می رسند (صفحات خروج). هر مقدار یک سایت از صفحات خروج کمتری برخوردار باشد برای گوگل محبوب تر خواهد بود (مطالعه بیشتر).

اهمیت:

  • موجب جابجایی کاربران در صفحات مختلف سایت می گردند.
  • موجب تقسیم اعتبار یک صفحه در بین صفحات داخلی سایت می شود.

قواعد:

  • ارتباط مطالب مرتبط:
    ساده ترین و موثرترین راه، لینک دادن به مطالب هم رده و مرتبط می باشد. در سایت راژور در منوی مقالات آموزشی، مطالب مختلفی در مورد یک موضوع خاص نویسندگی شده است که توسط مقالات مرتبط به هم وصل شده اند.
  • استفاده از انکر تکست:
    انکرتکست لینکی است که از محتوای یک صفحه را به محتوای دیگری از همان صفحه یا صفحه دیگر سایت وصل می کند. (به عبارت دیگر همان واژه ای در متن که لینک می شود). در مورد انکرتکست باید سعی شود کلمات مترادف و یا شبیه واژه کلیدی آن صفحه لینک شود.
  • تعداد لینک ها:
    تعداد لینک ها معمولا نباید بیشتر از 5 مقدار باشند
  • توزیع:
    تعداد لینک های داخلی که در آیتم قبلی بیان شد می بایست در بین محتوا پخش شود و همچنین بهتر است کلمات که لینک می شوند چند کلمه ای باشند.
  • دور شدن از صفحه اصلی:
    بیش از 3 مرحله از صفحه اصلی سایت نباید دور شد. به این معنا که اگر آخرین مرحله سایت را در نظر بگیرید، باید حداکثر با 3 کلیک به صفحه اصلی بازگردید.

جمع بندی:

در مقاله امروز مختصرا موضوع لینک سازی داخلی و تأثیر آن مطرح شد. با استفاده از روش های لینک سازی داخلی می توان صفحات خروج را حذف کرد تا کاربر اجازه رفت و آمد (به راحتی بین مطالب مختلف سایت جابجا شود) در سایت را داشته باشد.

استفاده از مطالب مرتبط در بین یا انتهای مقاله، لینک بین محتوا با توزیع یکسان، باعث اتصال صفحات مختلف سایت به یکدیگر شده و همانند تار عنکبوت عمل می کند تا کاربر در سایت به راحتی به مطالب مورد نظر خود هدایت شود.

گروه طراحی سایت راژور سوالات شما را در مورد “لینک سازی داخلی” پاسخ خواهند داد با مشاوران ما تماس بگیرید.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar