برندسازی از طریق طراحی وب سایت

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

برندسازی در طراحی وب سایت

آموزش برندسازی با طراحی سایت

با افزایش پیدا کردن کاربران در سطح اینترنت برندسازی با طراحی سایت می تواند روش مناسبی برای تبلیغات باشد، اگر بخواهید برندسازی با طراحی سایت انجام دهید باید روزانه و به طور مستمر در وب سایت خود فعالیت داشته باشید. یکی از ابزارهای ضروری برای شناخته شدن، متمایز شدن و تداوم یک شرکت داشتن یک نام تجاری (برند) قوی است. برند یک شرکت، تصویر و احساسات شما را به مشتریان‌تان انتقال می‌دهد. وب سایت یک شرکت نقش بسیار بالایی در آگاهی از برند ، ایجاد اعتبار و یا راه اندازی یک برند جدید دارد. به همین دلیل طراحی وب سایت بخش مهمی از برندسازی اینترنتی است زیرا به شما کمک میکند رفتار مصرف کنندگان خود را زیر نظر بگیرید. یکی دیگر از دلایل اهمیت وب سایت این است که سایت یک بخش جدانشدنی از هویت برند، بازاریابی آنلاین، بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در موفقیت تجارت شما دارد.

در واقع برندسازی با طراحی سایت مسیری است که به واسطه آن مشتریان، خدمات و محصولات یک شرکت را درک و تجزیه می‌کنند.

اگر تصور میکنید داشتن یک وب سایت خیره کننده برای موفقیت شما کافی است باید بگویم که اشتباه میکنید و برای موفقیت باید کارهای دیگری نیز انجام دهید.طراحی وب سایت باید نشانگر هویت برند شما باشد و مهمترین مکان برای نمایش آن است از آنجا که مشتریان بالقوه شما برای یافتن شما به آن مراجعه می‌کنند؛ به این دلیل که می‌خواهند بیشتر در مورد کاری که انجام می‌دهید، محصولات و خدمات ارائه شده و شیوه‌های شما در تجارت بدانند زمانی که وبسایتی را ایجاد می‌کنید، باید مطمئن شوید که رنگ‌ها، متن‌ها، تصاویر، هدایت بری (navigation) و هر چیز دیگر به منظور نمایش بهینه از برند شما طراحی شده است. اندیشیدن در مورد هویت برند به عنوان مجموعه‌ای از ارزش‌ها و ایده‌هایی است که می‌خواهید افراد با شرکت شما ارتباط برقرار کنند. طراحی می‌تواند کمک کند که بتوانید این ایده‌ها را برای عموم به نمایش بگذارید. برای مثال گوگل از یک طرح مینیمالیستی استفاده می‌کند که به سادگی و به شکل تصویری از برند خود پشتیبانی می‌کند.

بنابراین وبسایت شما مهم ترین مؤلفه حضور آنلاین شماست، از این رو وبسایت باید با هویت نام تجاری شما هماهنگ باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه چند نکته مفید برای ایجاد وب سایتی که منحصر به فرد کسب و کار شما باشد و نشان دهنده برند شما باشد را معرفی کنیم.

عوامل مورد استفاده در طراحی وبسایت به عنوان ابزار برندسازی

رنگ و فونت

اولین مرحله در برندسازی شرکت شما به صورت آنلاین، انتخاب درست طرح رنگ است. رنگ یک ابزار قدرتمندی است که احساسات را در افراد ایجاد می‌کند و رنگ مورد استفاده برای وبسایت تعیین می‌کند که چگونه شما توسط مشتریان دیده می‌شوید. بنابراین مطمئن شوید فونت‌ها و رنگ‌ها بر روی سایت شما برند شما را تکمیل می‌کنند.

در مورد اینکه چگونه اپل از رنگ سفید برای انتقال پاکیزگی استفاده می‌کند فکر کنید و یا به عنوان مثال اگر کسب و کار شما مرتبط با باغبانی است برای حس آرامش از رنگ‌های سبز یا گل‌های رنگی روشن استفاده کنید و آنها را با یک فونت ساده و واضح ترکیب کنید. از سوی دیگر اگر لوازم شنا می‌فروشید رنگ‌ها و فونت‌های وبسایت خود را طوری انتخاب کنید که نشان دهنده محصولات شما باشد.

 

 

محتوای وبسایت

محتوای وبسایت، شانس شما برای صحبت کردن مستقیم با مشتریانتان است. کیفیت و نوع محتوای سایت، بخش مهمی از چگونگی آنچه که برند شما می‌رساند را بازی می‌کند. شما می‌خواهید نشان دهید که چگونه برند شما با سبک زندگی مخاطبان هدفتان و با نحوه پاسخگویی به نیازهای آنان مرتبط است. بنابراین اگر می‌خواهید برند شما پر ابهت و قابل توجه باشد و نیز منعکس کننده احساسی خاص باشد، باید محتوای با کیفیت برای نشان دادن آن ایجاد کنید.

بازدیدکنندگان سایت خود را به سوی خود بکشید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات و مطالب ارزشمندی را به آنان ارائه می‌کنید که ارزش آن را دارد که در آینده دوباره به وبسایت شما برگردند. بنابراین وبسایت خود را با تصاویر خیره کننده، اطلاعات ارزشمند و جذاب، و هر مورد ابتکاری و معتبر متناسب با بازار خود بروزرسانی کنید.

 

 

 

طراحی و طرح‌بندی (Layout) کلی

طراحی کلی و طرح‌بندی به چگونگی ارتباط برقرار کردن کاربران با وبسایت کمک می‌کند. در واقع طرح‌بندی، پایه هر طراحی سایت است. یک طرح‌بندی خوب، کاربر وبسایت را در طول طراحی سایت هدایت می‌کند و به او می‌گوید کدام قسمت‌های سایت دارای اهمیت بیشتری است. بنابراین طرح‌بندی خلاقانه و عمده در دراز مدت می‌تواند باعث بهبود تجربه کاربری از طراحی سایت شود.

طراحی لوگو

هنگامی که برندهایی مانند کوکا کولا، مرسدس، مک دونالد و … را می‌شونید می‌توانید به طور اتوماتیک تصویر لوگوهای آنان را در ذهن خود بکشید. اکثر برندهای مهم، اسامی کوتاه و مختصری دارند که با خلاقیت و ابتکار طراحان به گونه‌ای منحصر به فرد خلق شده اند. برخی از این برندها، ترکیب اختصاری از حروف اول نام کامل شرکت یا مالکان و مؤسسان اولیه آن هستند.

لازم به ذکر است که لوگو، برند شما و هویت تجاری شما نمی‌باشد، طراحی لوگو (مشخص کننده تجارت در ساده ترین شکل با استفاده از نماد یا آیکون)، طراحی برند یا برندسازی (درک احساسی از تصویر یک شرکت به صورت کلی) و طراحی هویت تجاری (قسمت های بصری که بخشی از برند کلی را شکل می دهد) همگی دارای نقش‌های متفاوتی می‌باشند که در کنار هم تصویری از تجارت و محصولات را ارئه می‌دهد. از این رو لوگوی قوی بخش مهمی از استراتژی برندسازی شماست. لازم است که لوگو مترادف بصری نام شرکت شما باشد، بنابراین مطمئن شوید که برای آن یک مکان برجسته در وبسایت خود قرار داده‌اید و لوگو در همه صفحات نمایش داده شود.

آمازون

 

 

استفاده از Call to Action

این واژه مشتریان را هدایت می‌کند تا چگونه با وبسایت شما ارتباط برقرار کنند و اقدامات مورد نظر شما را تکمیل کنند. شما باید پیام‌های متنی بزرگ و واضح برای مثال «مشاهده کاتالوگ ما»، «دانلود کن» یا «وارد شو تا برنده شوی» را ایجاد کنید. هنگامی که کاربران درک کردند که چگوه باید با سایت شما تعامل کنند، آنها تجربه تمام و کمالی از برند شما را بدست خواهند آورد. بنابراین در هنگام ایجاد وبسایت، در مورد call to action به عنوان یک عنصر ضروری در تجربه کاربر فکر کنید. برای اینکه توجه افراد را به سمت call to action ببرید، یک فضای خالی را در اطراف بگذارید و آن را با متن‌های دیگر شلوغ نکنید تا با رنگ‌هایی بر روی call to action تآکید کنید و بدین صورت بازدیدکنندگان آن را از دست ندهند.

 

اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها

اپلیکیشن و ویجت‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید به وبسایت خود اضافه کنید تا تجربه کاربری افزایش یابد، اما در این خصوص کیفیت مهم است نه کمیت. اپلیکیشن‌هایی را انتخاب کنید که با بازار هدف شما و لحن برند شما متناسب باشد. برای مثال، یک ویجت کامنت فیسبوک می‌تواند برای یک وبسایت فروشگاهی متناسب باشد اما برای یک شرکت حقوقی نه. و یا یک تقویم رویداد برای یک وبسایت باشگاهی مناسب است اما آیا یک دندانپزشک هم به آن نیاز دارد؟

استفاده از نوآوری

بسیاری از ویژگی های جدید و نوآورانه ای وجود دارد که شرکت ها قادر به استفاده از آنها در طراحی کلی وب سایت خود می باشند. بسته به ادراک مورد نظر از برند خود، ممکن است بخواهید از جدیدترین ویژگی‌های طراحی در طرح های خود استفاده کنید یا با عناصر طراحی کلاسیک کنار بیایید.

به طور کلی یک طراحی وبسایت عالی و کاربر پسند، می‌تواند در هویت سازی و نمایش برند شما تأثیر بسزایی داشته باشد. همچنین تا آنجا که امکان دارد قابلیت دیده شدن برند خود را افزایش دهید. از وبسایت خود برای ساختن برتری برند شرکت خود و برای تحقق بخشیدن جهت داشتن یک برند قوی استفاده کنید.

برندسازی از طریق طراحی وب سایت

 

برندسازی

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar