با فروشگاه آنلاین ebay بیشتر آشنا شویم

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

در دنیای امروز تجارت الکترونیک نقش بسیار مهمی دارد و فروشگاه‌های آنلاین یک از ابرازهای مهم این تجارت بشمار می‌آیند، همه شما کم‌وبیش نام ebay را شنیده‌اید، این وب‌سایت که یک حراجی الکترونیکی است توانست …

شرکت ebay توسط آقای پیر امیدیار که یک ایرانی الاصل ساکن کشور آمریکا است در سال 1995 تاسیس شد. همسر آقای امیدیار به او پیشنهاد داد که یک وب‌سایت برای او طراحی کند تا بتواند اطلاعات مربوط به جعبه‌های شکلاتی خود را برای فروش در آن قرار دهد و چون این جعبه‌های شکلات برای کلکسیونرها بود امکان داشت خریداران بخواهند بر سرخرید این محصولات باهم رقابت کنند درنتیجه موضوع حراجی مطرح شد.

درنتیجه خیلی ساده یک حراجی آنلاین شکل گرفت و آقای امیدیار با دریافت حق مبادله در این حراجی آنلاین شروع به کسب درآمد کرد. در ابتدا این کار برای او یک کار نیمه‌وقت بود اما کم کم با توجه سود فوق‌العاده­ای که داشت کار اصلی خود را کنار گذاشت و تمام‌وقت برروی ebay تمرکز کرد و این شروع کار ebay بود.

شما وقتی برای خرید وارد سایت ebay می‌شوید محصولات کاملا به‌صورت دسته‌بندی‌شده برای فروش قرار داده‌شده‌اند و می‌توانید به‌راحتی کالای موردنیاز خود را پیدا کنید. از بخش جستجوی وب‌سایت هم می‌توانید خیلی آسان به کالای موردنظر خود برسید.

سایت ebay سرویس‌های مختلف و متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد مانند حراجی الکترونیکی که در آن فروشنده یک کالا را بر روی وب‌سایت قرار می‌دهد و برای آن‌یک قیمت اولیه و یک‌زمان برای پایان حراجی تعیین می‌کند و در پایان مهلت حراجی کالا به بیشترین قیمت پیشنهادشده تحویل داده می‌شود یا سرویس همین‌الان بخرید که در آن علاوه بر قیمت پایه، فروشنده یک قیمت ثابت را معرفی می‌کند و هر شخصی که خواست می‌تواند بدون شرکت در حراجی با پرداخت آن مبلغ صاحب کالا شود. سرویسی دیگری که وجود دارد بخشی با عنوان قیمت ثابت است که در این روش فروشنده یک قیمت ثابت برای کالا تعیین می‌کند و اولین نفری که بتواند مبلغ را پرداخت کند صاحب کالا می‌شود. اما سرویس دیگر ebay همین حالا بخواهید است که در آن مشتری نیاز خود را به کالای خاصی ثبت می‌کند و فروشندگان هم با جستجو در میان خریداران می‌توانند فردی که به کالایشان نیاز دارد را پیداکرده و کالای خود را به او بفروشند. همه پرداخت‌ها در این وب‌سایت به‌صورت آنلاین انجام می‌گیرد.

همچنین ebay امکان راه‌اندازی یک فروشگاه شخصی را هم برای مشتریان فراهم می‌کند. البته موارد گفته‌شده تنها بخشی از سرویس‌های وب‌سایت ebay می­باشد. شرکت ebay تاکنون شرکت‌هایی نیز پی پال (PayPal) ، اسکایپ (Skype)و سایتهای خرید و فروش آنلاین معروفی مانند shopping.com را خریداری کرده است.

نحوه پول درآوردن ebay به این صورت است که وقتی یک کالا بر روی سایت قرار می‌گیرد مبلغ کمی از حساب فروشنده کسر می‌شود البته این مبلغ با توجه به قیمت پایه پیشنهادی متفاوت است و پس از فروش کالا 5.25 درصد از کل مبلغ معامله توسط ebay برداشت می‌شود. یکی دیگر از سرویس‌های ebay، سرویس راهنمایی و نظرات است، در قسمت راهنمایی کاربران می‌توانند در مورد خرید کالاها مشاوره‌های لازم را دریافت کنند و در بخش نظرات هم کاربرانی که کالایی را خریداری کرده‌اند نظرات خود را در مورد آن کالا می‌نویسند و کاربران دیگر می‌توانند برای خرید کالا از تجربیات ثبت‌شده استفاده کنند.

پیر امیدیار می گوید: اگر به چیزی علاقه زیادی داشته باشی و سخت فعالیت و کارکنی، موفق خواهی شد. اما اگر تجارتی را به امید اینکه پول زیادی به دست آوری شروع کنی، بدون شک موفق نخواهی شد، چون برای شروع یک کار تجاری این دلیل اشتباهی است.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar