این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

تمامی شرکتها و سازمانها برای اینکه بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند و آنها را افزایش دهند از بازاریابی شبکه ای استفاده میکنند، در این مقاله شما را با مفهوم بازاریابی شبکه ای، مزایای بازاریابی شبکه ای، …

مفهوم بازاریابی شبکه ای (MLM)

بازاریابی شبکه ای یا (Multi Level Marketing) که نام دیگر آن بازاریابی چند سطحی می باشد، چند لایه و یا چند سطح متعدد دارد یعنی اینکه در این نوع از بازاریابی چند لایه از افراد برای افزایش فروش و کسب و کار سازمان، مجموعه و یا شرکتی که در آن کار می کنند، فعالیت دارند.

برای بیان ساده تر مفهوم بازاریابی شبکه ای بهتر است فرض کنید که به یک آژانس املاک برای خرید یک ملک مراجعه کرده اید و در آنجا یک کارشناس فروش با شما صحبت می کند و به شما میگوید اگر یکی از دوستانتان را به ما معرفی کنید در خرید بعدی از تخفیف برخوردار میشوید، و این یعنی بازاریابی شبکه ای که در مشاغل مختلفی دانسته و یا ندانسته از آن استفاده میکنند که ساده ترین مثال برای آن، فروشگاه هایی هستند که میگویند ” اگر از فلان محصول 2 تا بخرید، یکی دیگه از همون محصول به صورت رایگان از طرف ما به شما داده میشود. ” درواقع هدف از بازاریابی شبکه ای این است که شما به عنوان یک مشتری، شرکتی که از آن خدمات گرفته اید و یا فروشگاهی که از آن محصولی را خریداری کرده اید را به دیگران نیز معرفی کنید تا به تعداد مشتریان آن شرکت یا فروشگاه افزوده شود.

مزایای بازاریابی شبکه ای

صرفه جویی در زمان
برای اینکه بخواهید یک محصول را از میان محصولات مشابه انتخاب کنید باید زمانی را برای آن صرف کنید اما مشتریانی هستند که محدودیت زمانی دارند درواقع نمیتوانند زمان زیادی را برای انتخاب یک محصول اختصاص دهند اما با کمک شخصی که چند بار این کار را انجام داده است و اطلاعاتش را به روش بازاریابی شبکه ای نزد شما قرار می دهد میتوانید در صرف کردن زمان صرفه جویی کنید.

نداشتن محدودیت مکانی و زمانی
در بازاریابی شبکه ای اصلا نیازی به داشتن جای مشخص و یا دفتر کاری نیست چون در این نوع از بازاریابی فرایند فروش از طریق انتقال دهان به دهان صورت می گیرد، بازاریابی شبکه ای هیچ محدودیت مکانی و زمانی ندارد و شما میتوانید آن را در هر لحظه و در هر مکان انجام دهید.

بازاریابی شبکه ای به عنوان یک روش اساسی و بنیادین

دلایلی برای اثبات اینکه بازاریابی شبکه ای یک روش اساسی و بنیادین است:

1. زمانی که یک شخص از یک شرکت خدمات خوبی دریافت می کند و یا از فروشگاهی محصولی خریداری می کند که از آن محصول رضایت دارد تجارب خود را با دیگران درمیان می گذارد و باعث جذب مشتری میشود.

2. ممکن است در ذهن مشتری یک ایده ایجاد شود که او هم بخواهد چنین کسب و کاری را ایجاد کند و از دیگران بخواهد که با او در این کسب و کار شریک شوند.

در بازاریابی سنتی زمانی که یک شخص آگهی چاپ میکند 98 درصد از افراد به آن توجهی نمی کنند درواقع در بازاریابی سنتی تلاش های فراوانی برای معرفی یک محصول به مشتری به هدر میرود، با این نتیجه گیری ترجیح می دهید کدام یک را انتخاب کنید، بازاریابی سنتی یا بازاریابی شبکه ای؟

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar