اهمیت محتوای وب سایت در بازاریابی اینترنتی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

محتوای یک وب سایت مهمترین پل ارتباطی بین شما و کاربران وب سایت شماست. اگر وب سایت شما کسب و کار اصلی شما و وسیله ای برای بازاریابی اینترنتی محسوب می شود، محتوای آن نقش مهمی در موفقیت شما دارد.

محتوای وب سایت می تواند در افزایش ترافیک وب سایت، حفظ کردن کاربران و ارائه خدمت به آنها نقش پررنگی داشته باشد. اما چگونه می توان از محتوا به درستی برای بازاریابی اینترنتی استفاده کرد؟ شما باید محتوا را به عنوان یک دارایی در فرآیند بازاریابی خود نگاه کنید،

پس باید به کمیت، کیفیت و بهینه سازی محتوای وب سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید. شرکت های موفق در زمینه فروش آنلاین همواره سرمایه گذاری­های زیادی برای بهینه سازی محتوا انجام می داند. البته در حال حاضر استفاده از محتوا برای بازاریابی اینترنتی مانند گذشته نیست زیرا:

♦ وجود محتوای زیاد باعث شده محتوای ارائه شده توسط یک وب سایت به سختی در رتبه بندی موتورهای جستجو در مقام بالا قرار بگیرد.

♦ موتور جستوی گوگل، به طور پیوسته در حال بروز رسانی و اصلاح الگوریتم های جستجو خود است و استفاده از خیلی تکنیک ها و ترفندهای بهینه ­سازی قدیمی امکان پذیر نیست.

معمولا کاربران وب سایت ها مدت زیادی را در یک وب سایت وقت صرف نمی کنند اما اگر شما محصولی داشته باشید که مورد علاقه آنها باشد و یا محتوای جذاب و بروزی در وب سایت خود ارائه کرده باشید، حتما مکث بیشتری در وب سایت شما خواهند داشت. شما باید برای برقراری تعامل با کاربران خود آنها را به نحوی تشویق کنید تا دوباره از وب سایت شما بازدید کنند، شما باید با محتوای خود بتوانید در کاربرانتان احساس ضرورت و نیاز را ایجاد کرده و او را برای اینکه برای پیگیری یک خدمت یا محصول مجددا به سایت شما بازگردد، ترقیب کنید.

شما به عنوان مدیر یک وب سایت باید بتوانید در کاربران خود حس اعتماد را ایجاد کرده و کاربران را مثلا با ارسال ایمیل از آخرین محصولات، خدمات و محتواهای وب سایت خود آگاه سازید. همچنین داشتن محتوای جذاب و بروز می تواند کار شما را برای فراهم کردن امکان تبلیغات مثلا از طریق ایمیل برای کاربرانتان آسان کند چون قبلا توانسته اید با محتوای جذاب خود اعتماد کاربر را جلب کنید پس بدون شک ایمیل ارسالی شما را مشاهده می کند و شما می توانید محصولات و خدمات مورد علاقه و جذاب برای او را در کنار اطلاعات سایر محصولات خود برای او نمایش دهید. البته در ایمیل های ارسالی نباید اطلاعات کاملی را به کاربر ارائه دهید فقط قسمتی از اطلاعات را کاربر ترقیب شود تا روی لینک ارسالی شما کیک کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه کند.

امروزه نمی توان از نقش مهم و پررنگ شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی غافل بود شما باید تلاش کنید محتوای خود از طریق شبکه های اجتماعی به خوبی ارائه دهید تا بتوانید از این طریق کاربران جدیدی را برای بازدید از وب سایت خودتان پیدا کنید. بدون شک هدف همه اشخاص در فرآیند بازاریابی اینترنتی کسب درآمد است، هیچ شخصی بدون کسب سود روی تولید محتوای جذاب سرمایه گذاری نمی کند چون صرفا داشتن محتوای خوب و جذاب سودآور نیست بلکه محتوا به عنوان ابزاری است در جذب کاربری که در نهایت به مشتری تبدیل می شود.

در پایان می توان گفت هنوز هم نمایش تبلیغات در اطراف محتوا برای کاربر به خصوص در وب سایت های خبری در هر شکلی یکی از اصلی ترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی می باشد و وب سایت هایی که حتی خودشان فعالیت اقتصادی ندارد از طریق فروش فضای خود به شرکت های مختلف درآمدزایی خوبی داشته باشند.

اما فراموش نکنید سرمایه گذاری روی تولید محتوا جذاب و بهینه سازی محتوا باید اولویت اصلی شما برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی باشد و با وجود رقیبان فراوان در دنیای اینترنت باید بسیار تلاش کنید که دارای تفکر و فکری نو باشید.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar