افزایش سرعت لود صفحات وب در موبایل با فریم ورک AMP

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

طبق آمار بدست آمده، اکثر مردم از تلفن های همراه خود برای وب گردی استفاده می کنند و این آمار در حال افزایش است در پی همین مسئله گوگل به فکر افزایش سرعت نمایش وب سایتها در تلفن های همراه افتاد و در سال …

AMP چیست؟

AMP یا (Accelerated Mobile Pages) به معنای افزایش سرعت لود شدن صفحات وب در تلفن های همراه می باشد. AMP یک فریم ورک Open Source است که برای کمک به برنامه نویسان ایجاد شده است تا برنامه نویسان بتوانند صفحات یک وب سایت را به گونه ای بهینه طراحی کنند تا وب سایت با سرعت بیشتری در تلفن های همراه بارگذاری شود.

کاربران زمانی که از سایتی بازدید می کنند توقع دارند علاوه بر اینکه سایت دارای گرافیک بالایی باشد همچنین محتوایی مانند ویدیو و انیمیشن هم داشته باشد، خب نظر شما چیه؟ تمام این توقعاتی که همه ی کاربران از یک وب سایت خوب دارند میتونه در بارگذاری صفحات اون وب سایت تاثیر بزاره و باعث کند شدن سایت بشه مخصوصا در تلفن های همراه اما تمام این مسائل برای قبل از مطرح شدن AMP بود چون AMP این مشکل را حل کرده است.

گوگل با طراحی فریم ورک AMP ، بهترین تجربه را برای کاربرانی که از تلفن های خود برای وب گردی استفاده می کنند ایجاد کرد، گوگل میخواهد اطلاعات یک وب سایت در سریع ترین زمان ممکن در اختیار کاربر قرار بگیرند. طراحی سایت بر اساس AMP یکی از ویژگی هایی است که مجموعه راژور در پروژه های جدید و قدیم در حال پیاده سازی آن می باشد.

Michael Bertini، که محقق آژانس دیجیتال iQuanti می باشد می گوید: گوگل نمیخواهد هیچ کاربری برای دیدن سایتی حتی مدت زمان کوتاهی را منتظر بماند.

Rudy Galfi، مدیر پروژه AMP در کنفرانسی که اخیرا برگذار شده بود گفت: وب سایت هایی که در آنها از فریم ورک AMP استفاده شده است، مدت زمان بارگذاریشان در تلفن های همراه 7 ثانیه می باشد. در صورتی که سرعت نمایش یک وب سایت در حالت طبیعی و بدون استفاده از AMP حداقل 22 ثانیه می باشد.

AMP چطور کار می کند؟

AMP کدهای HTML را بهینه سازی میکند که در نتیجه این بهینه سازی، سرعت بارگذاری سایت را افزایش می دهد، فریم ورک AMP دارای ساختار و استایل خاصی می باشد که برنامه نویس را مجبور میکند تا فقط از یکسری کدهای HTML، CSS و JavaScript استفاده کند. برای مثال اگر شما یک برنامه نویس هستید اجازه استفاده از تگ های خاصی از HTML را دارید و فقط میتوانید از کدهای ساده و پرکاربرد CSS استفاده کنید همچنین استفاده کردن از کدهای جاوا اسکریپ هم فقط در جاهایی که خود AMP به شما اجازه می دهد امکان دارد.

در زبان های برنامه نویسی مثل asp.net پیاده سازی آن به صورت های مختلفی بیان شده است ، یک نمونه آن گفته شده است که وقتی وب سایت در موبایل اجرا شد به صورت اتوماتیک به یک پوشه مخصوص رفته و برنامه نویسان باید وب سایت طراحی شده را بر اساس ساختار AMP به صورت جدا طراح کنند.

فرق میان سایت ریسپانسیو و AMP چیست ؟

در وب سایت های ریسپانسیو فقط نمایش تغییر می کند و تمام المان ها و کد ها در مرورگر وجود دارد ، برای مثال بعضی از تصاویر و یا المانها در هنگام نمایش در موبایل از دید کاربر مخفی شده تا وب سایت در اندازه کوچکتر به خوبی قابل نمایش باشد در حالیکه المان ها در کلاینت وجود دارد این موضوع حجم ترافیک را بالا برده و کلاینت را در پشت زمینه درگیر می کند ، ولی در حالت AMP ، اطلاعاتی که به سمت کلاینت ارسال می شود بسیار خلاصه و بر اساس نیاز دریافت می شود و چیزی بیشتر نیست که کلاینت در پشت زمینه درگیر شود.

نقش AMP در سئو چیست؟

براساس گفته های Richard Gingras، که مدیریت اخبار و محصولات در گوگل را برعهده دارد سایتهایی که از فریم ورک AMP در آنها استفاده شده دارای رتبه بالاتری هستند.

یکی از دلایلی که AMP باعث افزایش رتبه ی یک سایت میشود این است که تعداد کلیکها و بازدیدهای سایت را به دلیل سرعتی که در Load شدن سایت ایجاد می کند افزایش می دهد زیرا این افزایش سرعت، فعالیتی کاربر پسند است و مطمعنا کاربر بعد از یکبار بازدید از سایت به دلیل سرعت بالا مرتبا از سایت بازدید میکند که در این بین محتویات سایت هم تاثیر مستقیمی بر دیدگاه کاربر دارد بنابراین هر روز باید بروزرسانی شوند.

به عنوان یک برنامه نویس بعد از اینکه تصمیم گرفتید سایت خود را براساس استانداردهای AMP طراحی کنید، صفحات AMP سایت خود را بسازید. شما میتوانید با استفاده از Developer Tools گوگل کروم مطمئن شوید که صفحات سایتتان را براساس AMP استاندارد سازی کرده اید و زمانی که کاربر با تلفن همراه خود از سایت شما بازدید می کند به جای اینکه 22 ثانیه و شاید بیشتر منتظر بماند 7 ثانیه منتظر می ماند تا سایت شما بارگذاری شود

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar