این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

طراحی سایتی که بتواند علاوه بر جذب بزرگسالان، نوجوانان را هم جذب کند اصول خاص خود را دارد و ما قصد داریم در این مقاله به این اصول بپردازیم

همانطور که گفته شد توانایی بزرگسالان در کار با اینترنت نسبت به نوجوانان بیشتر است البته در این بین نوجوانان هم ارتباط خوبی با تکنولوژی دارند اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که سایت خود را چگونه طراحی کنیم تا همین نوجوانانی که رابطه خوبی با تکنولوژی دارند به سایت ما جذب شوند و با جذب آنها رتبه ی سایتمان افزایش پیدا کند و درنتیجه بتوانیم جزء لینکهای اول تا پنجم باشیم؟

پاسخ این سوال خیلی سادست، فقط کافیست که اصول طراحی سایتی که باعث جذب نوجوانان میشود را بدانیم اما این اصول را از کجا پیدا کنیم؟ با بررسی رفتارها، خصوصیات و خواسته های نوجوانان در محیط خانه و مراکز تحصیلی میتوانیم متوجه شویم که آنها خواهان چه چیزهایی هستند و در کل چه چیزهایی برایشان جذاب می باشد که بر روی آنها تمرکز می کنند و وقت می گذارند.

بعضی از مواردی که نوجوانان در بازدید از سایتها به آنها توجه دارند عبارتند از:

سایتهایی که دارای تصاویری باکیفیت و گرافیکی مناسب هستند
سایتهایی که دارای اخبار تکنولوژی هستند
سایتهای ریسپانسیو، چون اکثر نوجوانان از گوشی و تبلت استفاده می کنند
سایتهایی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند

یکی از نکات جالب درمورد نوجوانان نسبت به بزرگسالان این است که اگر جذب سایتی شوند حداقل 10 دقیقه در آن سایت می مانند اما چه عواملی باعث میشود که یک نوجوانان حداقل 10 دقیقه در یک صفحه بماند؟

یافتن اخبار تکنولوژی و ورزش است
یافتن بازی های جدید است
نوجوان از بحث در فروم ها و چتها لذت می برد
خرید اینترنتی
بهتر است درمورد خرید اینترنتی از دید نوجوان بیشتر توضیح دهیم، فراموش نکنید که یک نوجوان به دنبال سایتهای فروشگاهی مورد نظرش است تا از محصولات آنها بازدید کند و به والدین خود محصول مورد علاقه اش را نشان دهد تا برایش خریداری کنند.

و حالا به نکاتی که میتوانید در طراحی سایت برای ترقیب نوجوانان استفاده کنید توجه کنید:

سرعت سایت

اولین چیزی که برای کاربران به خصوص نوجوانان اهمیت خاصی دارد سرعت سایت است، فرض کنید یک نوجوان آدرس سایتی را در مرورگر خود سرچ می کند مثلا سایتی در رابطه با موسیقی مانند سایت bestmusik.org به نظر شما اگر سرعت بارگذاری این سایت پایین باشد یک نوجوان چه قدر میتواند منتظر بماند تا سایت بارگذاری شود و یا اصلا منتظر می ماند؟ مطمعنا میزان زمانی که یک نوجوان منتظر می ماند تا سایت بارگذاری شود خیلی کمتر از یک فرد بزرگسال است به همین دلیل است که بحث سرعت سایت به خصوص برای نوجوانان بیشتر حائز اهمیت است. بنابراین امکانات سایت و گرافیک آن را تا حدی افزایش دهید که به سرعت سایتتان لطمه وارد نشود و فراموش نکنید که به هر میزان که سایتی جذاب و با گرافیک بالا داشته باشید ولی بازدیدکننده نداشته باشید فایده ای نخواهد داشت.

جذابیت سایت

حالا فرض کنید سایتی که توسط یک نوجوان سرچ شده بود بارگذاری شده است ، بعد از بارگذاری دومین مسئله ای که برای او حائز اهمیت است جذابیت سایت می باشد، همانطور که قبلا هم گفتیم یک سایت با گرافیک بالا باعث جذب نوجوان می شود البته توجه داشته باشید که از یک طرف نباید سایتتون رو شلوغ کنید که نوجوان سردرگرم شود باید به شکلی ساده و جذاب باشد و از طرف دیگر نباید از رنگهایی بیش از اندازه شاد استفاده کنید که نوجوان حس کند وارد سایتی شده است که مناسب کودکان است.

نگارش سایت

سومین مسئله مهم طرز نگارش سایت است، توجه داشته باشید که یک نوجوان حوصله ی خواندن مطالب طولانی با کلمات پیچیده و بدون عکس را ندارد و بلافاصله خسته شده و سایت شما را ترک خواهد کرد. درنتیجه بهتر است از جملاتی ساده و مفید که بیشتر دارای عکس های جذاب باشد استفاده کنید.

باتوجه به تمامی نکات و اصولی که در این مقاله به آن پرداختیم میتوانید سایتی داشته باشید که هم برای بزرگسالان و هم برای نوجوانان جذاب و مفید باشد و با اضافه کردن افراد نوجوان به کاربران سایتتان رتبه ی آن را در گوگل افزایش دهید.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar