آشنایی با الگوریتم پنگوئن گوگل

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin

پنگوئن نام یکی از الگوریتم‌های گوگل است که هدف آن برخورد با وب سایت¬هایی است که اصول گوگل در آنها رعایت نشده است. می‌توان گفت حذف سایت¬های اسپم توسط گوگل پنگوئن انجام می‌شود. شروع کار این الگوریتم باع …

این الگوریتم که گوگل پنگوئن نام رسمی آن است در سال 2012 منتشر شد. هدف اصلی این الگوریتم وب‌سایت‌هایی است که در آنها اصولBlack Hat Seo رعایت شده است. مانند تکنیک‌های Keyword Stuffing و Cloacking و همچنین مشارکت در تبادل لینک‌هایی که بهLink Schemes معروف هستند البته اصول یاد شده براساس Google’s Webmaster Guidelines (راهنمای مدیران گوگل) تعریف می‌شوند. براساس اخباری که گوگل منتشر کرده است این الگوریتم در روزهای ابتدایی فعالیت خود توانسته بود 3.1 درصد از نتایج زبان انگلیسی و 3 درصد از سایر زبان‌ها مانند عربی و آلمانی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی یک وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل تجزیه ‌و تحلیل وب سایتهایی است به آن سایت لینک داده‌اند. کیفیت و کمیت و حتی ارتباط هر لینکی که به یک سایت داده می‌شود به‌وسیله گوگل محاسبه می‌شود و زمانی لینک ورودی دارای کیفیت و محبوبیت است که با سایتی که به آن لینک شده است هم موضوع باشد. متاسفانه برخی طراحان سایت بدون توجه به این موضوع و کیفیت لینک‌ها و تاثیر این لینک‌ها در درازمدت آنها را روی سایت خود قرار می‌دهند و این موضوع نقض راهنمای مدیران گوگل است و اثر منفی در رتبه­بندی وب‌سایت دارد.

عواملی منفی زیادی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما ازنظر الگوریتم پنگوئن گوگل وجود دارد که به بیان برخی از آنها می پردازیم، اولین مورد بکار بردن کلمات کلیدی نامرتبط است، مورد بعدی استفاده از شبکه‌های لینک برای افزایش رتبه سایت است، همچنین داشتن لینک‌های ورودی غیرعادی و کلمات کلیدی متمرکز بر Anchor Text از موارد دیگر هستند. یکی دیگر از مواردی که در الگوریتم پنگوئن مهم است آلوده نبودن حفره‌های امنیتی قالب وب‌سایت شما و افزونه‌های آن به تروجان ها یا ویروس هاست. همچنین سعی کنید از قراردادن تبلیغات زیاد در وب‌سایت خود خودداری کنید و تا حد ممکن در قسمت‌های بالای سایت خود تبلیغات قرار ندهید. همچنین از مطالب و لینک‌های مخفی استفاده نکنید که به‌راحتی توسط گوگل قابل‌شناسایی هستند و مورد آخر هم کپی‌برداری مطالب از وب سایتهای دیگر است که تاثیری منفی زیادی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما دارد. موارد گفته تعدادی از عوامل منفی سئو بود که الگوریتم پنگوئن گوگل روی آنها حساس است.

اما یکی از عوامل منفی سئو از نظر الگوریتم پنگوئن که گفته شد استفاده زیاد و بی‌رویه از Anchor Text است یعنی اگر شما به کلمه‌ای کلیدی بیش از حد لینک شده باشید و در سایت شما هم از آن کلمه زیاد استفاده شده باشد سایت شما یک اسپم شناسایی خواهد شد. گوگل Back Link را مهم‌ترین عامل رتبه‌بندی وب‌سایت ها اعلام کرده است و قصد برخورد باکسانی را دارد که از Back Link و تبادل آن استفاده می‌کنند.گوگل از دو طریق این موضوع را بررسی می‌کند یا خود مردم سایت‌های که Back Link خرید و فروش می‌کنند را معرفی می‌کنند و یا گوگل خودش با توجه به تعداد لینک‌های ورودی و خروجی و فاکتورهای دیگری که درنظر دارد این موارد را تشخیص می‌دهد.

امتیاز
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

یک دیدگاه ارسال کنید

avatar